شناسهٔ خبر: 67216571 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رفع آثار تغییر کاربری در ۳۳ هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی و باغ‌های خراسان شمالی

سید پوریا مسلمی

رئیس کل دادگستری استان از رفع آثار تغییر کاربری غیرمجاز در ۳۳ هزار و ۱۵۰ مترمربع از اراضی  زراعی و باغ‌های خراسان شمالی در سال گذشته و سه ماه ابتدایی امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا براتی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به شناسایی ۱۴۴۰ مورد از مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغ‌های استان در مدت زمان یادشده، اظهار کرد: مساحت مجموع این موارد ۱۲۵ هزار مترمربع است که در ۸۵۰ مورد پس از طرح شکایت دستگاه ذی‌ربط برای متهمان، پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی بیان کرد: در ۲۵۶ مورد و در مساحت بیش از دو هکتار، تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، در ۴۲ مورد و در مساحت ۳۱۵۰ مترمربع تبصره ۳ ماده ۱۰ همان قانون و در ۲۴۴ مورد و در مساحت ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع نیز تبصره ۱ ماده ۱۰ قانون یادشده اعمال و حسب مورد و به موجب اقدامات اجرایی دستگاه قضایی (واحدهای اجرای احکام) و جهاد کشاورزی مستحدثات غیرقانونی قلع و قمع یا از ادامه عملیات تغییرکاربری غیرمجاز توسط ضابطان انتظامی جلوگیری شده است.

براتی‌زاده به برگزاری پنجمین نشست ستاد دیه استان اشاره کرد و افزود: در این جلسه به ۱۵ فقره پرونده محکومان مالی در بند با بدهی معادل ۱۰۰ میلیارد ریال رسیدگی و حسب مورد تصمیم‌های مقتضی گرفته شد.

رئیس کل دادگستری استان گفت: با بررسی‌ها و پیگیری‌های انجام‌شده تلاش می‌شود در نشست آینده این ستاد با تأمین منابع مالی مورد نیاز از طرق مختلف از جمله جلب مشارکت های مردمی بویژه حمایت‌های مالی افراد خیر و نیکوکار، زمینه‌ آزادی تعدادی از محکومان مالی در حبس از زندان های استان فراهم شود.

براتی‌زاده افزود: ۱۲۵ نفر از مددجویان با بدهی معادل ۷۵۰ میلیارد ریال همچنان در زندان‌های استان منتظر دریافت کمک‌ها و حمایت‌های مالی از دستان هم‌استانی‌ها هستند تا به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.

انتهای پیام

نظر شما