شناسهٔ خبر: 67216427 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انتقاد گانتس از معافیت حریدی‌ها از خدمت وظیفه

تهران-ایرنا- عضو مستعفی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با انتقاد از معافیت حریدی ها (ارتدوکس های دینی) از خدمت وظیفه اجباری، بر نیاز این رژیم به نظامیان بیشتر تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، در ادامه اعتراضات و انتقادات به قانون معافیت حریدی ها از خدمت وظیفه اجباری که کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی۲۲ خردادماه جاری، پیش نویس آن را در مرحله اول تصویب کرد، «بنی گانتس» عضو مستعفی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی که پیشتر هم اعلام کرده که این کار خط قرمز است و به امنیت این رژیم آسیب می رساند، اظهار نظر تازه ای انجام داد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، گانتس اعلام کرد که امنیت رژیم صهیونیستی نیازمند به کارگیری نظامیان بیشتر از تمام اقشار است.

وی افزود: زمان آن رسیده که یک برنامه کلی برای مساله خدمت وظیفه اجباری طراحی کرد؛ این بهترین گزینه نیست، بلکه تنها گزینه است.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که اخیرا رئیس حزب کار رژیم صهیونیستی نیز درباره معافیت حریدی ها از خدمت وظیفه اجباری گفت که این مساله این رژیم را با بحران امنیتی بی سابقه ای مواجه کرده است.

«یائیر گولان» با بیان این مطلب افزود: تمهیدات گسترده معافیت از خدمت وظیفه اجباری برای حریدی ها، قانون برابری و همبستگی توده اسرائیلی ها در اسرائیل (سرزمین های اشغالی) را نقض و امنیت داخلی (این رژیم) را تهدید می کند.

وی در مخالفت با معافیت حریدی ها از خدمت نظامی اجباری ادامه داد که کابینه باید همه صهیونیست‌ها را ملزم به تحمل بار خدمت نظامی و امنیتی کند.

این در حالی است که «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز به لایحه کاهش سن معافیت از خدمت نظامی اجباری برای حریدی ها از ۲۶ به ۲۱ سال رای منفی داد.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، منتقدان می‌گویند که این قانون «نرخ به کارگیری حریدی‌ها در ارتش را به کُندی افزایش می‌دهد که از منظر قانونی مشکل ساز است و نیازهای نظامی کنونی رژیم صهیونیستی را برآورده نمی‌کند».

برخی از نظامیان صهیونیست هم با انتقاد از کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی اعلام کردند که معافیت حریدی ها از خدمت وظیفه یک افتضاح و رسوایی بزرگ است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» به نقل از نظامیان ذخیره ارتش رژیم اسرائیل نوشت: کابینه‌ به جای تلاش برای جنگ سخت، تنها برای بقای سیاسی خود تلاش می‌کند، ما احساس می کنیم که به ما خیانت می‌کند.

این نظامیان افزودند که معافیت حریدی ها از خدمت وظیفه یک فضاحت و رسوایی بزرگ است که فاصله و اختلاف را میان کسی که بار را بر دوش می‌کشد و کسی که از آن فرار می‌کند، افزایش می‌دهد.

به گزارش ایرنا، موضوع معافیت صهیونیست های حریدی از خدمت وظیفه در طول دهه های گذشته در سرزمین های اشغالی همواره موضوع مناقشه گروه های سیاسی صهیونیست بوده است. اما نرفتن این افراد به خدمت همزمان با تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و ناکامی ارتش اشغالگر در این منطقه، باعث تشدید بحث و جدل در این باره شده است. به طوری که احزاب سکولار رژیم صهیونیستی از افراطیون خواسته اند در مسئولیت هزینه های جنگ مذکور، مشارکت داشته باشند.

نظر شما