شناسهٔ خبر: 67216219 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نظارت ۳۰ گروه بازرسی بهداشتی بر ذبح دام در قزوین

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین از نظارت ۳۰ گروه بازرسی بهداشتی و نظارت بر ذبح شرعی در روز عید قربان خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهدی جلوخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از نظارت ۳۰ گروه بازرسی بهداشتی و نظارت بر ذبح شرعی در روز عید قربان خبر داد و اظهار کرد: همزمان با عید سعید قربان ۳۰ اکیپ بازرسی بهداشتی و نظارت بر ذبح شرعی در استان تجهیز شده‌اند که از ساعت ۶ صبح روز عید قربان خدمات رایگان دامپزشکی را در سطح استان به عموم مردم ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در روز عید قربان اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین جایگاه‌های موقت عرضه و ذبح دام را با همکاری اتحادیه قصابان برای عرضه دام زنده آماده سازی و تجهیز کرده است، افزود: دامپزشکان حاضر در جایگاه‌های مذکور معاینات قبل از ذبح دام را انجام داده و پس از نظارت بر ذبح شرعی دام توسط روحانی حاضر صورت می‌گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین با تاکید بر اینکه در محل لاشه دام کشتار شده نیز توسط کارشناسان دامپزشکی بازرسی بهداشتی خواهد شد تا سلامت و حلیت گوشت مصرفی تضمین شود، اضافه کرد: در ضمن توصیه اکید ما این است که مردم در راستای پیشگیری از آلودگی‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان، از ذبح غیر بهداشتی دام در منازل و معابر عمومی خودداری کنند.

جلوخانی ادامه داد: در راستای پیشگیری از ابتلای به بیماری CCHF یا بیماری تب کریمه-کنگو از تماس با خون دام کشتارشده اجتناب کرده و لاشه دام‌های کشتارشده را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف کنند.

وی گفت: در این زمینه سامانه تلفنی مهیا شد که این سامانه چهاررقمی است و هم‌استانی‌ها می‌توانند با شماره‌گیری به صورت شبانه‌روزی شکایات و گزارش‌های خود را به اکیپ‌های بازرسی و نظارت ارائه کنند.

نظر شما