شناسهٔ خبر: 67216216 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نماز عید قربان فردا در مسجد جامع کرمانشاه اقامه می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: نماز عید قربان فردا دوشنبه در مسجد جامع کرمانشاه به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ «جواد فاطمی‌نسب» اقامه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت الاسلام «مهدی عبدی» عصر امروز _یکشنبه بیست‌وهفتم خرداد _در جمع خبرنگاران در توضیح اهمیت عید قربان اظهار کرد: در اسلام چهار روز به عنوان عید بیان شده که عبارت از عید فطر، عید قربان، عید غدیر و روز جمعه است، در این بین عید قربان یکی از اعیادی است که همه فِرَق مسلمان این روز را بزرگ می‌دارند و عید همه مسلمانان است.

وی افزود: در قرآن و متون روایی مأثور، آیات و احادیثی پیرامون فضیلت برپا داشتن فریضه نماز عید فطر و قربان وجود دارد. خداوند متعال در آیات ۱۴ و ۱۵ سوره اعلی فرموده است «قد افلح من تزکی و ذکر اسم ربه فصلی؛ به یقین کسی که پاکی جست (و خود را تزکیه کرد) رستگار شد و (آنکه) نام پروردگارش را یاد کرد سپس نماز خواند» که در روایت تفسیر به نماز عید قربان و عید فطر شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در خصوص جزئیات نماز عید قربان تصریح کرد: نماز قربان را بعد از طلوع آفتاب تا ظهر روز عید می‌شود خواند که ۲ رکعت است، فرد در رکعت اول بعد از خواندن حمد و سوره، باید پنج تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر یک قنوت بخواند و بعد از قنوت پنجم، تکبیر دیگری بگوید و به رکوع رود و ۲ سجده به جا آورد و برخیزد. در رکعت دوم، چهار تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر قنوت بخواند و تکبیر پنجم را بگوید و به رکوع رود و بعد از رکوع ۲ سجده کند و تشهد بخواند و نماز را سلام دهد.

عبدی افزود: در قنوت نماز قربان، هر دعا و ذکری بخوانند کافی، اما بهتر است این دعا را به قصد امید ثواب بخوانند «اللهم اهل الکبریاء و العظمه، و اهل الجود و الجبروت، و اهل العفو…»

نظر شما