شناسهٔ خبر: 67215968 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدارس همدان آماده برگزاری برنامه های اوقات فراغت شد

همدان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: در آستانه فرارسیدن فصل تابستان، برخی از مدارس منتخب همدان برای برگزاری دوره‌های اوقات فراغت و کلاس‌های آموزشی آماده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، رسول شیدایی روز یکشنبه در شورای فرهنگ عمومی استان همدان، اظهار کرد: با توجه به تعطیلی مدارس، پایگاه های تابستانی با هدف غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، استمرار فعالیت های پرورشی سال تحصیلی در طول تابستان، ارتقا سطح دانش و بینش اعتقادی، علمی، اجتماعی، مهارت های فنی حرفه ای و فرهنگی، هنری و همچنین فعالیت های ورزشی دایر شده است.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، مدارس منتخب برای برگزاری دوره‌های اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان معرفی شده است.

شیدایی تصریح کرد: آمادگی کامل برای در اختیار قرار دادن کلاس‌های درس مدارس برای برگزاری دوره‌های مختلف توسط مجموعه‌های فرهنگی را داریم.

وی ادامه داد: محور برنامه‌های اوقات فراغت براساس ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیتی شامل زیبایی شناختی و هنری، زیستی و بدنی، علمی و فناورانه، اجتماعی و سیاسی، اقتصادی و حرفه‌ای و اعتقادی، عبادی و اخلاقی برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد: اتحادیه انجمن های اسلامی، بسیج دانش آموزی، سازمان دانش آموزی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمادگی برگزاری دوره های اوقات فراغت برای دانش آموزان و نوجوانان و جوانان را دارد.

وی افزود: هر کدام از گروه‌های فرهنگی که زیر نظر دستگاه‌های اجرایی مجوز دارند، می‌توانند در این زمینه با آموزش و پرورش استان همکاری کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز گفت: ایجاد زیرساخت‌های ورزشی یک از مهمترین موارد اوقات فراغت دانش آموزان است که تلاش بر توسعه آن داریم.

علی حقیقی اظهار کرد: آماده سازی استخرها یکی از فضاهای مورد نیاز برای طراحی برنامه های اوقات فراغت است که در این راستا هشتمین استخر همدان برای ارائه خدمات به جوانان و نوجوانان در فصل تابستان آماده شد.

وی تاکید کرد: استخر اسدآباد نیز پارسال به همت دولت سیزدهم آماده و بهره برداری شد تا دانش آموزان و جوانان این شهرستان نیز در اوقات فراغت فصل تابستان از آن استفاده کنند.

حقیقی با اشاره به اینکه کارهای تربیتی تنها مختص فصل تابستان نیست و در طول سال انجام می شود، عنوان کرد: برگزاری دوره های ورزشی فوتبال، شنا رشته های رزمی و سایر رشته های ورزشی در فصل تابستان شتاب گرفته است.

وی بیان کرد: استان همدان امکانات و زیرساخت‌های مناسبی در حوزه ورزش دارد و تلاش کردیم همزمان با فرارسیدن فصل تابستان میزبانی از مسابقات کشوری و اردوهای تیم ملی را داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: دستگاه ورزش استان آماده است تا از مجموعه فرهنگی تفریحی بهزیستی واقع در بلوار ارم، برای تربیت جوانان و نوجوانان استفاده کند.

نظر شما