شناسهٔ خبر: 67215953 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

فرمانده سپاه استان قزوین خبر داد

اجرای ۵۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی در قزوین

فرمانده سپاه استان قزوین گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی سپاه در استان اجرا شده که بیشتر آن‌ها در حوزه آب و خاک و امور زیربنایی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سردار رستمعلی رفیعی آتانی عصر امروز _یکشنبه بیست‌وهفتم خرداد_ در مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس جهاد سازندگی و بزرگداشت هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۵۰۰ پروژه محرومیت زدایی سپاه در استان اجرا شده که بیشتر آنها در حوزه آب و خاک و امور زیربنایی است که به صورت مأموریت مشترک با جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

وی افزود: امروزه سپاه و جهاد سازندگی در کنار هم در خدمت‌رسانی به مردم حرکت می‌کنند تا بتوان همان فرهنگ اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و خدمت بی‌منت به مردم را داشته باشیم. در ضمن انقلاب اسلامی برکات زیادی داشته، اما بخشی از آنها بی جایگزین است که ایجاد نهادهای انقلابی در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی که یکی از آنها جهاد سازندگی است که محصول تدابیر حکیمانه امام راحل بوده است.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الامر (عج) با اشاره به ویژگی‌ها و سجایای اخلاقی و اقدامات رئیس جمهور شهید در طی دوران ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: شهید رئیسی به دنیای اسلام و ایران عزیز آبرو و عزت داده است.

آتانی با اشاره به سطح همکاری‌های مناسب سپاه و جهاد کشاورزی ادامه داد: تعامل سپاه و جهاد کشاورزی منجر به اجرای طرح‌های مهم محرومیت‌زدایی در روستاهای این استان شده است.

توسعه افقی بخش کشاورزی اشباع شد

محمدحسین عطایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این جلسه با بیان اینکه اجرای طرح‌های مهم و نوین بخش کشاورزی در توسعه کیفی محصولات کشاورزی نقش مهمی داشته است، تصریح کرد: امروزه در بخش کشاورزی در توسعه افقی به اشباع رسیده‌ایم و از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل استفاده شده، بنابراین بایستی تمام تلاش به سمت توسعه کیفی و عمودی پیش رود.

وی اضافه کرد: اجرای طرح‌های مهمی همچون الگوی کشت، سیستم‌های نوین آبیاری و اجرای طرح‌های کشاورزی هوشمند و دانش بنیان مظهر حرکت به این سمت است. در ابتدای انقلاب ۲۵ تن محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شد که در حال حاضر این میزان به ۱۳۵ میلیون تن رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه کشاورزی فرادستگاهی است و امنیت غذایی رکن اساسی در کشور دارد، گفت: اهمیت اجرای طرح‌های مهم بخش کشاورزی برای دستیابی به توسعه پایدار و خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی غیرقابل انکار است.

نظر شما