شناسهٔ خبر: 67215809 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

«نسل نو» از قالیباف حمایت کرد

تهران- ایرنا- حزب «نسل نو» از احزاب عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای ضمن حمایت از «محمدباقر قالیباف» در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، اعلام کرد: او مناسب‌ترین گزینه برای سکانداری دستگاه اجرایی کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حزب نسل نو در این بیانیه آورده است: سلام و درود فراوان به ارواح مطهر شهدای خدمت، دومین رئیس جمهور شهید ایران اسلامی، شهید آیت الاه دکتر رئیسی، سومین امام جمعه شهید تبریز، شهید آیت الله آل هاشم، اولین وزیر خارجه شهید ایران اسلامی، شهید امیرعبداللهیان و سایر شهدای گرانقدری که در مسیر سرخ شهادت قدم نهادند و به خیل عظیم شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی پیوستند.

این بیانیه می افزاید: همان گونه که رهبری معظم انقلاب در بیانات اخیر خود فرمودند از دست دادن شهید رئیسی برای ما سخت است اما به لطف خداوند، ملت ایران از این حادثه تلخ به عنوان یک فرصت استفاده خواهد کرد.

نسل نو در این بیانیه خاطرنشان کرد: اکنون ایران عزیز در یکی از حساس ترین دوره های تاریخ پر افتخار جمهوری اسلامی قرار دارد، نسل نو معتقد است امروز، حکمرانی کشور با چالش هایی درگیر است که هریک از آن ها به شکل زنجیره ای برچالش های دیگر تاثیر گذارند. این چالش ها در چهار حوزه کلان قابل دسته بندی هستند؛ ۱- اقتصادی، صنعت، معدن و انرژی ۲- اجتماعی، فرهنگی و آموزشی ۳- زیربنایی، کشاورزی و محیط زیست ۴- سیاسی، امنیتی و دفاعی. ذیل این حوزه های کلان، قریب به ۳۵ ابر چالش قابل شناسایی است که از جمله آن ها در حوزه سیاسی، امنیتی و دفاعی عبارتند از ۱- کارآمدی نظام اداری ۲- کیفیت حکمرانی ۳- اختلاط حکمرانی ملی و محلی ۴- فساد و تعارض منافع ۵- توازن ابعاد قدرت ملی ۶- ساماندهی اتباع خارجی.

حزب نسل نو در این بیانیه تصریح کرد: برای ساخت تصویری روشن از ایران آینده و حل ابرچالش‌ها، حکمرانی مشارکتی با مشارکت مردم به ویژه نسل جوان، مومن و پرانگیزه (نسل نو) یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و مشارکت پویای جوانان در ساخت ایران قوی، مقتدر و آباد رمز طی کردن فاصله میان بایدها و واقعیت های ایران عزیز است.

«نسل نو معتقد است رئیس جمهور آینده باید باور، ایمان قلبی و سابقه عمل به این فرمایش رهبر انقلاب را داشته باشد که نسل نو، نسل تازه نفس و نسل امیدوار به آینده، همیشه این امکان را به یک کشور و یک ملت می دهد که با ابتکارات خود، آینده را آنچنان که شایسته ملت است بسازد»

در این بیانیه تاکید شده است: رئیس جمهور آینده ایران باید دارای نقشه راه برای احصاء نظام مسائل کشور، یافتن فرمول حل مساله، اصلاح نقایص و ایجاد قدرت جمعی برای اجرای یک حکمرانی مشارکتی در کشور باشد تا بتواند ایران عزیز را در حساس ترین دوره نوین و تمدن ساز چهل سال دوم انقلاب اسلامی به سرمنزل مقصود برساند.

این بیانیه آمده است: حزب نسل نو، با مرجع قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه کار آمدی و کارنامه نامزدهای محترم در این حوزه، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، قانون برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی و بعد از بررسی کارنامه و توانمندی های نامزدهای محترم و دریافت نظرات اعضا از سراسر کشور به این جمع بندی رسید که محمدباقرقالیباف مناسب ترین گزینه برای سکانداری دستگاه اجرایی کشور است.

در این بیانیه آمده است: حزب نسل نو، بنابر وظیفه خود به عنوان یک حزب سیاسی، لازم و ضروری می داند حمایت کامل خود را از محمدباقرقالیباف برای برعهده گرفتن امانت سنگین ریاست قوه مجریه اعلام کند.

حزب نسل نو در این بیانیه می افزاید: بر این اساس، ستادهای نسل نو در سراسر کشور، فعالیت خود را در راستای تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و حمایت از آقای دکتر قالیباف آغاز می کند.

نظر شما