شناسهٔ خبر: 67215796 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

تحولات اوکراین؛ کرملین امکان مذاکره را رد نکرد

سخنگوی کاخ کرملین با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور اوکراین طرفی نیست که بتوان با وی توافق کرد، گفت که مسکو امکان مذاکره را رد نمی‌کند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان -دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، گفت: ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، طرفی نیست که بتوان با وی به توافق دست یافت.

پسکوف تاکید کرد: زلنسکی باید در مورد پیشنهاد صلح رئیس جمهور روسیه فکر کند زیرا وضعیت نظامی برای کی‌یف بدتر می‌شود.

مقام دومای روسیه: شرکت کنندگان در کنفرانس سوئیس خواهان دوستی با روسیه هستند

ویکتور وودولاتسکی، معاون اول کمیته دومای دولتی در امور کشور‌های مستقل مشترک‌المنافع و ادغام اوراسیا، تاکید کرد که اکثر شرکت‌کنندگان در کنفرانس سوئیس درباره اوکراین می‌خواهند با روسیه دوست شوند.

وودولاتسکی گفت: اکنون همه به‌خوبی می‌دانند که تجمع در سوئیس مانند حباب خواهد ترکید، بدون اینکه به نتیجه‌ای که انتظار داشتند برسد، آن‌ها فکر می‌کردند که همه ادعا‌های خود را علیه روسیه بیان می‌کنند و شروع به صحبت، فریاد زدن و حمایت از سیاست ضد روسیه می‌کنند.

پایان گروگان‌گیری در زندان روستوف

سرویس زندان روسیه گزارش داد که نیرو‌های ویژه این کشور دو نگهبان را آزاد کردند و چند فرد گروگان‌گیر مرتبط با داعش را کشته‌اند.

این گروگان‌گیری در بازداشتگاهی در جنوب شهر روستوف روی داده بود و افراد مرتبط با داعش، نگهبان‌های زندان را به گروگان گرفته بودند.

در ویدیو‌های منتشر شده در در رسانه‌های روسیه صدای تیراندازی شدید در محل گروگان‌گیری شنیده می‌شد.

سازمان امنیت فدرال روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنایتکاران از بین رفتند؛ نگهبان‌هایی که گروگان گرفته شده بودند آزاد شدند و صدمه ندیده‌اند.

رسانه‌های روسیه گزارش دادند گروگان‌گیران، که شامل برخی از محکومان جرایم تروریستی بودند، میله‌های پنجره سلول خود را شکستند و وارد اتاق نگهبانی شدند و در آنجا دستکم دو افسر زندان را گروگان گرفتند.

عوامل این گروگان‌گیری از پرچم‌های داعش استفاده کرده بودند.

 

انتهای پیام/

نظر شما