شناسهٔ خبر: 67215728 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری خبر داد

تشکیل شعب ویژه رسیدگی‌کننده به جرائم و تخلفات انتخاباتی در استان کرمان 

فاطمه افضلی

رئیس کل دادگستری استان از تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخابات ریاست جمهوری در کرمان خبر داد و گفت: در این رابطه شعب ویژه رسیدگی‌کننده به جرائم و تخلفات انتخابات ریاست جمهوری در دادگستری استان تشکیل شده است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی امروز ۲۷ خرداد ماه در اولین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمان اظهار کرد: مردم شریف ایران روز هشتم تیر ماه با حضور پرشور و گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی بار دیگر با آرمان‌های امام و شهیدان عهد و پیمان خواهند بست و نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.

وی به برگزاری یک انتخابات سالم، پرشور و رقابتی تاکید کرد و افزود: دستگاه قضایی در کنار دستگاه‌های نظارتی و هیئت نظارت بر انتخابات، فعالیت‌ها و اقدامات روسای ستادهای انتخاباتی و طرفداران آنها را رصد خواهد کرد و یقیناً حاکمیت از همایش‌های تبلیغاتی مجاز و اجتماعات قانونی طرفداران نامزدها، در چارچوب قانون حمایت خواهد کرد.

حمیدی تاکید کرد: تا پایان اعلام نتایج نهایی آراء، فعالیت‌های ستادهای استانی مستمراً مورد رصد دادستان‌ها قرار خواد داشت و تذکرات و هشدارهای لازم و قانونی به موقع به آنان داده می‌شود و در صورت تکرار تخلف و جرم، برخورد قانونی لازم صورت می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: سه کارگروه ذیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخابات ریاست جمهوری در کرمان تشکیل شده و تمرکز این ستاد پیشگیری از وقوع جرم  است و به دنبال مچ‌گیری از کاندیدا یا مسئولان ستاد انتخاباتی نیستیم.

وی اظهار کرد: ما موظف به نظارت بر اجرای مرّ قانون انتخابات هستیم و زمینه مناسب برای برگزاری انتخابات پرشور در استان فراهم است.

مسئولان دولتی حق سوءاستفاده از اموال عمومی در انتخابات را ندارند 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان نیز در این نشست بیان کرد: مسئولان دولتی حق سوءاستفاده از اموال عمومی بیت‌المال و از مقام و موقعیت خود در جهت تبلیغ از کاندیدای خاصی نخواهند داشت و دبیرخانه مرکزی این ستاد به صورت مستمر اقدامات و فعالیت‌های ستادهای انتخاباتی را زیر ذره بین قرار خواهد داد.

سیدمهدی قویدل همچنین از تشکیل شعب ویژه رسیدگی کننده به جرائم انتخاباتی در سیستم قضائی استان کرمان خبر داد و گفت: در این شعب به صورت ویژه و در اسرع وقت به تخلفات انتخاباتی قبل، حین و بعد از برگزاری انتخابات رسیدگی خواهد شد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمان نیز در این جلسه ضمن تشکر از عوامل اجرایی و نظارتی در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در سال گذشته، اظهار کرد: خوشبختانه استان کرمان در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در سال گذشته عملکرد مثبت و موثری داشته است. 

منصور ذوالعلی گفت: گاهی برخی از طرفداران نامزدها، با انتقادهای نابه‌جا موجب سیاه‌نمایی در جامعه می‌گردند و زحمات و اقدامات انجام شده در کشور را به ناحق زیر سوال می‌بردند. 

وی تاکید کرد: لازم است دستگاه‌های نظارتی و امنیتی با  افرادی که اقدام به انتشار نظرسنجی‌های غیر واقعی می‌کنند یا به شایعات ناصحیح دامن می‌زنند، برخورد قانونی کنند.

انتهای پیام

نظر شما