شناسهٔ خبر: 67215715 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کشتارگاه رفسنجان در روز عید قربان دایر است

حسین میرزا اسدی

بنا به اعلام رئیس شبکه دامپزشکی رفسنجان‌، کشتارگاه دام این شهرستان در روز عید قربان دایر است و مردم‌ می‌توانند پس از خرید، دام ‌خود را در این کشتارگاه به‌صورت رایگان ذبح کنند.

صاحب‌خبر -

این‌روزها مسئولان بهداشتی نسبت‌به بیماری تب کریمه کنگو که یکی از مهمترین بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان است و از طریق دام می‌تواند منتقل شود، هشدار داده‌اند.

در همین رابطه، رئیس شبکه دامپزشکی رفسنجان پیش‌از ظهر امروز ۲۷ خردادماه در حاشیه دیدار فرماندار رفسنجان از میدام دام شهرستان، اظهار کرد: میدان دام تحت نظارت دامپزشکی قرار دارد و کنترل می‌شود تا دام بدون بیماری و آلودگی به دست خریدار و مصرف‌کننده برسد.

به گفته او، مردم از میدان دام با خیالی آسوده دام بدون علایم بیماری و سالم خرید کنند چرا که اینجا عوامل دامپزشکی دام‌ها را از نظر بهداشتی و بیماری معاینه و کنترل می‌کنند.

بر اساس توصیه‌های بهداشتی، مردم برای جلوگیری از تب کریمه کنگو حتما لاشه‌های دام را در فریزر به مدت ۲۴ ساعت نگهداری و سپس مصرف کنند. در همین حال، در کشتارگاه لاشه‌های گوشت پس از ذبح در سردخانه این‌کشتارگاه امکان نگهداری دارد.

فرماندار رفسنجان نیز در این بازدید گفت: میدان عرضه دام سبک و سنگین واقع در چهار کیلومتری جاده سرچشمه راه‌اندازی شده و دام‌هایی که از داخل و خارج شهرستان عرضه می‌شود، از نظر بهداشتی و پزشکی معاینه می‌شوند و متقاضیان می‌توانند با خیال راحت خرید خود را از این محل انجام دهند.

به گزارش ایسنا، سال گذشته بیش از ۳۰۰ راس دام سنگین و  بیش از ۸۵۰ راس دام سبک در میدان دام رفسنجان به فروش رفت. عموما افراد از شهرهای جنوب استان از جمله کهنوج، جیرفت، عنبرآباد و ... دام سنگین برای عرضه می‌آورند و دام سبک نیز از داخل شهرستان و خراسان جنوبی و فارس عرضه می‌شود.

بر اساس آمارها، عشایر رفسنجان بیش از ۱۵۰ هزار راس دام سبک مولد دارند که در طول سال بیش از ۹۰ هزار راس دام سبک تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

انتهای پیام

نظر شما