شناسهٔ خبر: 67215655 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

نشر پیدایش منتشر کرد؛

ماجراجویی‌های دو نوجوان در «چهار کلید، دو دوست، یک جواب»

کتاب نوجوان «چهار کلید، دو دوست، یک جواب» به قلم وندی مس با ترجمه شوکا کریمی از سوی نشر پیدایش منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «چهار کلید، دو دوست، یک جواب» نوشته وندی مس است که شوکا کریمی آن را به فارسی ترجمه و نشر پیدایش برای نوجوانان بالای ۱۴ سال منتشر کرده است.

School Library Journal (مجله کتابخانه مدرسه) درباره این اثر نوشته است: «تصویری گرم از عشق پدرانه و خردی که به فرزندش هدیه می‌کند؛ و از پسری که بزرگ می‌شود و درک و معنای زندگی را گام به گام کشف می‌کند.»

داستان این کتاب نوجوان درباره جِرمی است که وقتی هشت‌ساله بود پدرش را از دست داد؛ حالا او در روز تولد سیزده‌سالگی‌اش هدیه‌ای مرموز می‌گیرد: یک جعبه چوبی و یک نامه.

در نامه نوشته شده که دوستِ پدرش جعبه را امانت نگه داشته؛ اما چهار کلید آن را گم کرده است. حالا، جرمی و بهترین دوستش لیزی کمتر از یک ماه فرصت دارند تا چهار کلید جعبه را پیدا کنند؛ چون از هیچ راه دیگری نمی‌شود جعبه را باز کرد و این جست‌وجو آغاز حرکت آن‌هاست به سمت روزهایی سرشار از ماجراهایی تفکربرانگیز.

سفر ما به این تخته‌سنگ، خیلی وقت پیش شروع شد… حتی قبل از آنکه من به دنیا بیایم. اگر پدر من در سیزده‌سالگیِ خودش اجازه داشت با دوستانش در لیگ نوجوانان سافت‌بال‌بازی کند و عوضش پدر و مادرش نمی‌کشاندندش به آتلانتیک‌سیتی، من الان اینجا ننشسته بودم و جعبه هم وجود خارجی نداشت. کی فکرش را می‌کرد این دو واقعه به هم ارتباطی داشته باشد؟

آن همه سال پیش، وقتی مادربزرگم سرگرم خریدن تافی برای خانه بود، پدرم برای خودش روی راه چوبی لب ساحل آتلانتیک‌سیتی پرسه زد تا رسید به پیرزنی کف‌بین. پیرزن دست عرق‌کرده بابا را گرفته و تا جلو صورتش برده بود. بعد دستش را روی میز مخمل‌پوش رها کرده و گفته بود: «چِهل سالت که شد می‌میری.» مادربزرگم به موقع رسید و اظهارات فال‌بین را شنید، بعد بدون اینکه بپذیرد پولی بدهد دست پدرم را کشید و برد. پدرم هروقت این قصه را تعریف می‌کرد می‌خندید، برای همین ما هم می‌خندیدیم.

بالاخره معلوم شد که پیشگویی فال‌بین اشتباه بود. پدرم وقتی چهل‌ساله بود، نمرد. همه‌اش سی‌ونه سالش بود. من تازه هشت‌سالم شده بود. بابا احتمالاً بیشتر از چیزی که نشان می‌داد پیشگویی را جدی گرفته بود؛ چون برای مرگش آماده شده بود، این جعبه هم اثباتش می‌کند.

کتاب «چهار کلید، دو دوست، یک جواب» به قلم وندی مس با ترجمه شوکا کریمی را نشر پیدایش در ۲۵۶ صفحه و به بهای ۲۶۵ هزار تومان برای نوجوانان بالای ۱۴ سال منتشر کرده است.

نظر شما