شناسهٔ خبر: 67215386 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

ارتقای لجستیک، پیش زمینه توسعه حمل و نقل در کشور است

صاحب‌خبر -

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، ارتقای لجستیک و ایجاد پارک های لجستیکی را پیش زمینه توسعه حمل و نقل در کشور عنوان کرد.

ارتقای لجستیک، پیش زمینه توسعه حمل و نقل در کشور است
تین نیوز

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، ارتقای لجستیک و ایجاد پارک های لجستیکی را پیش زمینه توسعه حمل و نقل در کشور عنوان کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، نشست تخصصی منطقه ای بخش حمل و نقل کالا با حضور معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا، معاونین حمل ونقل استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، زنجان، قزوین، همدان، کرمانشاه، ایلام و قم با میزبانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

بر اساس این گزارش حمیدرضا شهرکی، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این نشست گفت: حمل و نقل ۹ درصد از اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده و ۹ درصد شاغلان در بخش حمل و نقل فعال اند.

شهرکی افزود: تقریباً ۱۰۰ درصد سرمایه گذاری در حمل و نقل عمومی جاده ای اعم از داخلی و بین المللی توسط بخش خصوصی و با ارزش سرمایه گذاری ۵ هزار همت شکل گرفته است و حمل و نقل عمومی جاده ای مصداق بارز جهش تولید با مشارکت مردم است.

وی افزود: ارتقای لجستیک پیش زمینه توسعه کشور است و ایجاد پارک های لجستیک و دیجیتالی شدن شبکه حمل و نقل کشور باید در اولویت برنامه ها باشد.

شهرکی حرکت از دیتامحوری به سمت خدمت محوری را در بخش حمل ونقل و خودباوری و بهره گیری از ابزارهای مناسب را مورد تاکید قرار داد.

مهرداد حمداللهی مدیرکل دفتر حمل ونقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور نیز در این نشست گفت: با صادرکنندگان و استفاده کنندگان از بارنامه های صوری به شدت برخورد خواهد شد.

حمداللهی اظهار کرد: برخورد جدی با کسانی که با اسناد صوری در صدد تخلف از قوانین هستند، در دستور کار جدی سازمان بوده و از ادارات کل استان ها مطالبه داریم که پرونده ها را حتماً به کمیسیون ها بفرستند.

وی با بیان این که صدور بارنامه در برخی استان ها کاهشی بوده است، تصریح کرد: به رغم این که تولید محصولات کشاورزی امسال بیش از سال های قبل بوده، کاهش صدور بارنامه در برخی استان ها نیازمند واکاوی است.

حمداللهی در ادامه صدور بارنامه، تناژ حمل و کنترل نرخ حمل را مهم ترین اقدامات حوزه حمل ونقل کالا دانست و افزود: سرعت رسیدگی به تخلف و سرعت اجرای رای ها مورد تاکید است تا اثربخشی قابل توجهی در جامعه هدف داشته باشد.

گفتنی است تشریح سیاست های بخش حمل و نقل کالا، سامانه های کاربردی حمل ونقل کالا و تشریح مهم ترین و آخرین تغییرات در قوانین و مقررات و آیین نامه ها در بخش حمل ونقل کالا از مهم ترین مطالب ارائه شده در این نشست تخصصی بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما