شناسهٔ خبر: 67215350 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

شب نخست اپرای «شیدا» به ناصر ممدوح تقدیم شد

نخستین شب افتتاحیه اپرای «شیدا» با صدای پرواز همای، از سوی این خواننده ایرانی به ناصر ممدوح دوبلور و بازیگر پیشکسوت ناصر ممدوح» تقدیم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین به نقل از امور رسانه‌ای پروژه، نخستین شب از اُپرای «شیدا» جدیدترین اثر نمایشی موسیقایی «پرواز همای» خواننده ایرانی شامگاه شنبه ۲۶ خرداد در فضای باز کاخ نیاوران روی صحنه رفت.

اُپرای «شیدا» با حضور بازیگرانی چون محمدحسین صفری (وحشی بافقی)، امیر کربلایی‌زاده (شاه تهماسب)، نادر فلاح (چوها سلطان)، آرزو نبوت (پریخان)، پیمان رضوی (قباد)، لاله کریمی (مهربانو) در حیات هنر کاخ نیاوران روی صحنه رفت و «پرواز همای» به عنوان خواننده با همراهی «آیدا اشجعی» (در نقش شیدا) و گروه همخوانان، به هنرنمایی پرداختند.

این اُپرا با رفت و برگشت های متعدد زمانی و تاریخی، در تلاش است قصه سرنوشت غم انگیز مسیحای آواز خوان و رامشگران و شاعران در دوران شاه تهماسب صفوی را به تصویر بکشد. داستان ها و روایت‌هایی که در کتاب های تاریخی با جزییات فراوان به آنها پرداخته شده و حالا در این اُپرا، روایتی جدید بر اساس مستندات تاریخی به بیننده ارائه میشود.

پرواز همای با اجرای حدود ۱۵ قطعه به مرور حضور امیر کربلایی زاده در نقش شاه تهماسب وجه نمایشی و طنز داستان را تشدید می کند تا مخاطب و بیننده با این ترکیب نمایشی و موسیقی، حدود دو ساعت و نیم سرگرم شود و از اتفاقات تاریخی برای اهالی موسیقی در این دوره زمانی آگاه شود.

در نخستین شب از اجرای این برنامه ناصر ممدوح دوبلور پیشکسوت به تماشای «شیدا» نشست و «پرواز همای» در انتهای نمایش، شب نخست اُپرای «شیدا» را به این هنرمند تقدیم کرد که مورد تشویق حضار قرار گرفت.

اُپرای «شیدا» برای تاریخ های ۲۷، ۲۸ و ۲۹ خرداد نیز تمدید شده است و علاقمندان برای حضور و تماشای آن می‌توانند از طریق سامانه تیوال اقدام به تهیه بلیت کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما