شناسهٔ خبر: 67214982 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

فوت یک زائر کردستانی در سرزمین وحی

مدیر حج و زیارت استان کردستان از فوت یکی از زائران حج تمتع امسال استان در سرزمین وحی خبر داد. مدیر حج و زیارت استان کردستان از فوت یکی از زائران حج تمتع امسال استان در سرزمین وحی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ کاوه شیرزادی اظهار کرد: نخستین زائر استان کردستان در حج تمتع سال ۱۴۰۳ روز گذشته بر اثر ایست قلبی در مکه مکرمه وفات یافت.

وی افزود: خانم عزیزه ناصری دارای ۸۲ سال سن، از شهرستان سنندج بود که با هماهنگی خانواده ایشان، در مکه مکرمه نیز به خاک سپرده شد.

مدیر حج و زیارت استان کردستان گفت: ۱۱۴۵ زائر حج تمتع در استان کردستان از تاریخ هفتم تا یازدهم خرداد سال جاری از طریق ایستگاه پروازی همدان به سرزمین وحی مشرف شدند که جوان‌ترین زائر ۱۶ سال و مسن‌ترین نیز ۱۱۲ سال سن داشته و میانگین سنی زائران استان هم ۶۴ سال بوده است.

شیرزادی با بیان اینکه زائران حج تمتع استان کردستان مدینه بعد هستند، اضافه کرد: امسال ۱۰ کاروان شامل ۹ کاروان اهل تسنن و یک کاروان اهل تشیع از استان کردستان به سرزمین وحی اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه در این اعزام، ۳۲ نفر از عوامل و کارگزاران حج و زیارت، زائران استان را همراهی می‌کنند، تصریح کرد: سال جاری مجموعه هتلی با ظرفیت ۲۵۴۵ نفر به استان کردستان اختصاص پیدا کرده است که با مدیریت استان ما، اسکان زائران استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه را تحت پوشش قرار می‌دهد.

نظر شما