شناسهٔ خبر: 67214965 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: کمیته ملی المپیک | لینک خبر

لسانی: خوشحالم فینال تمام ایرانی داشتیم | کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون اسکیت رضا لسانی در خصوص حضور در مسابقات بین‌المللی فری استایل ایتالیا و کسب مدال طلا اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنم که توانستم مدال طلا را بگیرم و دل مردم کشورم را شاد کنم. خیلی مسابقات خوبی بود، واقعأ سطح بالایی داشت چرا که اکثر رقبایم در این مسابقات حضور داشتند. تمام زحمتم را کشیدم و از این موضوع خوشحالم. ان‌شاءالله در مسابقات پیش روی خودم بتوانم همین نتیجه را دوباره تکرار کنم.
 وی افزود: البته از لحاظ رکوردی با شرایطی که خودم مدنظر داشتم خیلی فاصله داشت چرا که زمین مسابقات چندان از کیفیت خوبی برخوردار نبود و همین مساله مزید بر علت شد تا نتوانم خوب کار کنم. من سعی می‌کنم همین روند را ادامه دهم، البته رقبای خیلی خوبی دارم و روی آنها کار کرده‌ام، در این چند وقت فیلم‌های آنها را بررسی کردم تا ببینم از لحاظ تکنیک چگونه عمل می‌کنند.
نفر یک رنک جهانی با اشاره به اینکه سایر کشورها پیشرفت خوبی در این رشته نسبت به گذشته داشته‌اند، گفت: در این مدت اسکیت‌بازان ایتالیا به همراه فرانسه و یکسری کشورهای دیگر نسبت به قبل پیشرفت چشمگیری داشته‌اند و این امر نشان می‌دهد که تمامی کشورها سرمایه‌گذاری خوبی روی این رشته انجام داده‌اند تا در بلند مدت بتوانند به اهدافی که مدنظردارند، برسند.
لسانی در واکنش به برگزاری فینال تمام ایرانی بین خودش و سواری گفت: فینال خوبی بود و خوشحالم که مدال طلا و نقره به ایران تعلق گرفت. حریفمم در رقابت با من، خوب کار کرد.
 وی درباره برنامه‌اش برای ادامه مسیر تصریح کرد: تمام تلاش و هدف من موفقیت و کسب نتیجه خوب در مسابقات رولرگیمز ایتالیا و داخل سالن قهرمانی آسیا است تا بتوانم در این ۲ رویداد خوب ظاهر شوم. رقبای اصلی ما در سطح آسیا و حتی جهانی ورزشکاران کشورهای ژاپن و چین‌تایپه هستند و خوشبختانه شرایط بهتری نسبت به آنها برخورداریم. امیدوارم در مسابقه بتوانیم هم آنها را شکست بدهیم.
عضو تیم ملی فری استایل با اشاره به حمایت‌های خوب فدراسیون از ورزشکاران توضیح داد: خوشبختانه فدراسیون در بحث اعزام خیلی خوب به ورزشکاران کمک می‌کند و همین که به مسابقات برویم تاثیر زیادی می‌گذارد تا بتوانیم رنک جهانی خودمان را حفظ کنیم. حضور در همین مسابقات برایمان بسیار ارزشمند بود چرا که یک مسابقه می‌تواند به اندازه یک سال هم ما را با تجربه‌تر کند و هم اینکه از لحاظ استرس و جو مسابقات شرایط بهتری پیدا کنیم، همچنین بیشتر از قبل نسبت به رقبا شناخت پیدا کنیم. به نظرم هر چقدر بیشتر رقابت‌های برون مرزی برویم به طور حتم در میادین سطح بالاتر موفق‌تر ظاهر خواهیم شد.
دارنده مدال طلای قهرمانی جهان ادامه داد: هدف اصلی برای موفقیت در هر رویدادی تجربه خود فرد است هر چند باید بدانیم رقبا هم درباره ما چه نظری دارند نیز مساله‌ای خیلی مهم است. به نظرم حضورم می‌تواند یک ترس و استرسی در آنها به وجود بیاورد که خودشان را از پیش بازنده بدانند. تفاوت اصلی ما با رقبای اصلی حضور در مسابقات بین‌المللی است.
 وی در پایان درباره اینکه چقدر امیدوار است رنک یک خود را حفظ کند، پاسخ داد: تمام تلاشم این است تا رنک نخست خودم را در سطح جهانی حفظ کنم و این امر نیازمند توجه بیشتر در برخی مسائل است.

نظر شما