شناسهٔ خبر: 67214808 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

پرداخت بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در خوزستان

مدیرکل صمت استان خوزستان گفت: ۷۵ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲ پرداخت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، حمیدرضا فلاح امروز _یکشنبه بیست و هفتم خرداد_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ میزان ۹۰ میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان اعتبار بانکی برای ایجاد اشتغال در بخش مشاغل خانگی به این اداره کل اختصاص یافت.

وی افزود: پس از ثبت‌نام متقاضیان سراسر استان در سامانه مشاغل خانگی و بررسی پرونده‌های آن‌ها و طی مراحل قانونی از بین ۷۶۷ طرح ارسالی توسط شهرستان‌های تابعه تعداد ۶۳۲ طرح به بانک‌های عامل استان ارسال شد.

مدیرکل صمت خوزستان با بیان اینکه این طرح‌های ارسالی به بانک‌ها تسهیلات خود را دریافت کردند، خاطرنشان کرد: میزان تسهیلات دریافتی توسط متقاضیان تا پایان سال ۱۴۰۲، مبلغ ۷۵ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان بوده است و به عبارتی ۸۵ درصد اعتبارات اختصاصی جذب و به متقاضیان پرداخت شد.

فلاح اضافه کرد: این تسهیلات به مشاغلی از جمله دوخت لباس، قالیبافی، تابلو فرش و سایر مشاغل دستی و سنتی پرداخت شد و بر اساس آمار ارائه شده پرداخت این تسهیلات برای ۴۱۳۲ نفر فرصت شغلی دائمی در سطح استان ایجاد کرد.

وی گفت: ۱۴۰۳ سال جهش تولید با مشارکت مردم است و با تخصیص تسهیلات بیشتر به بخش مشاغل خانگی، این تسهیلات بر اساس اولویت‌های تعریف و با همکاری بانک‌های عامل و دستگاه‌های مرتبط به طور کامل جذب و به متقاضیان واقعی پرداخت می‌شود.

نظر شما