شناسهٔ خبر: 67214729 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

انتخابات ریاست جمهوری از دیدگاه فعالان مجازی

تحریم انتخابات شکست خورده است/‍ رقیبان اصلی چه کسانی هستند؟

تحلیلگر مسائل سیاسی بیان داشت: از میان قالیباف، جلیلی و پزشکیان یک نفر پیروز میدان انتخابات خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش تابناک، پرویز امینی جامعه شناس و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار سیاسی تابناک درباره فضای حاکم بر انتخابات و نتیجه آن گفت: با آنکه بر خلاف سه انتخابات گذشته منازعه اصلی انتخابات، تحریم در برابر مشارکت نیست و گارد اجتماعی و سیاسی به مشارکت گشوده است اما مشارکت قبل و بعد از اعلام نامزدها از سوی شورای نگهبان تغییری نکرده است و حدود ۵۰ درصد باقی مانده است.

وی در خصوص عملکرد شورای نگهبان بیان داشت: عملکرد شورای نگهبان در این دوره نسبت به دوره قبل متفاوت بوده است و نسبت به دوره قبل رقابت پذیرتر شده است اما کنار گذاشتن برخی نامزدها مثل علی لاریجانی قابل انتظار نبود. چنانچه لاریجانی در انتخابات حاضر بود انتخاباتی با کیفیت تر و رقابتی تر در پیش رو داشتیم و به جای قطبی شدن انتخابات به طیفی تر شدن منجرآن میشد.

پرویز امینی: میزان مشارکت در "سقف واقعیت" بود/ پروژه تحریم تبدیل به نیروی  فعال مؤثر نشد - تسنیم

این جامعه شناس در ادامه در خصوص میزان مشارکت در انتخابات اینگونه اظهار نظر کرد: مشارکت بسته به نحوه کارکرد کمپین های تبلیغاتی خصوصا مناظره ها از ۵۰ درصد کنونی به ۵۵ تا ۶۰ افزایش می یابد.

امینی در پایان نتیجه انتخابات را تحلیل نمود: برای پیش بینی پیروز انتخابات هنوز زود است. هنوز منازعه اصلی انتخابات تعیین تکلیف نشده است اما می توان گفت پیروز انتخابات از بین قالیباف، جلیلی و پزشکیان  انتخاب خواهد شد و سه نامزد دیگر شانسی در پیروزی در انتخابات ندارند. احتمال دو مرحله ای شدن انتخابات وجود دارد.

نظر شما