شناسهٔ خبر: 67214611 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شیوه اختصاص سازه‌های تبلیغاتی پایتخت قرعه‌کشی شد؛

نصب یک هزار سازه تبلیغاتی در پایتخت

نفیسه عبدالهی

آیین قرعه‌کشی اختصاص سازه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین قرعه‌کشی اختصاص سازه‌های تبلیغاتی شهرداری تهران به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ روز یکشنبه (۲۷ خرداد) با حضور حامد شایان معاون سیاسی فرمانداری تهران، نمایندگان نامزدهای انتخاباتی چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، مدیرکل ثبت احوال استان تهران، نماینده شورای نگهبان و نماینده ستاد انتخابات در سازمان زیباسازی شهر تهران و همچنین مهدی مذهبی مدیر عامل سازمان زیباسازی برگزار شد.

مهدی مذهبی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور و همراهان ایشان و خیر مقدم به میهمانان، گفت: در روزهای پیش‌رو یک رویداد سرنوشت‌ساز را خواهیم داشت که به گفته مقام معظم رهبری اولویت نخست آن جلب مشارکت مردم است. همه باید ارتقای شور و نشاط انتخاباتی و افزایش مشارکت را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: از مدتی قبل جلساتی با حضور کارشناسان حوزه تبلیغات آغاز کردیم. بسته تبلیغاتی که امروز در اختیار نامزدهای مختلف قرار خواهد گرفت، با هدف افزایش مشارکت و ایجاد عدالت تبلیغاتی شروع شد. نهایتاً مقرر شد شیوه تخصیص این امکانات به هرکدام از نامزدها به وسیله قرعه‌کشی کاملاً شفاف و عادلانه باشد.

مُذهبی ادامه داد: علاوه بر ظرفیت‌های همیشگی همانند اختصاص المان‌های تبلیغاتی برای انتخابات و ایجاد فضا برای نصب تبلیغات انتخاباتی در سطح شهر تهران، فرصت‌های جدیدی نیز برای اولین‌بار برای نامزدها در این بسته تبلیغاتی پیش‌بینی و فراهم شده است.

مسؤولیت محتوایی سازه‌های تبلیغاتی با داوطلبان است

حامد شایان، معاون سیاسی فرمانداری تهران هم در این نشست گفت: از مدیرعامل سازمان زیباسازی و همکاران ایشان برای کارهای نو و مبتکرانه در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری پیش رو تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: مسئولیت محتوایی سازه‌ها با خود داوطلبان خواهد بود و مسئولیت پاسخ گویی هم با خود آنها است. البته ارزیابی هم وجود خواهد داشت. رویکرد ما افزایش مشارکت است. این سازه و عرشه‌های تبلیغاتی یک کار جدیدی است.

حیدر عزتی، قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران هم در این اظهار کرد: امیدوارم یک فرایندی طی شود که الگویی باشد برای حضور مردم انتخاب‌های آتی.

تشریح جزئیات اکران بیلبوردهای تبلیغاتی

طارمیان معاون تبلیغات سازمان زیباسازی شهر تهران هم در این مراسم درباره جزئیات بیلبوردهای تبلیغاتی اختصاص‌یافته به نامزدها، گفت: سازه‌هایی که اختصاص داده شده در بزرگراه همت، ارتش، بابایی، حکیم و دیگر بزرگراه‌های اصلی شهر و هم‌چنین مسیرهای پُرترددی مثل خیابان دماوند، جمهوری، کریم خان، میدان آرژانتین و از این دست خواهد بود. سازه‌های بیلبوردی ۱۵ عدد و عرشه‌ای ۳۰ عدد برای هر کاندیدا پیش‌بینی شده است. مهلت اکران هم از ساعت ۲۴ روز دوشنبه، لغایت ساعت ۲۴ چهارشنبه هفته آینده خواهد بود.

وی ادامه داد: دوستان سه نوبت می‌توانند اکران داشته باشند. عملیات چاپ و نصب بنر را خود سازمان زیباسازی انجام خواهد داد. طرح‌ها به سازمان زیباسازی ارسال و ظرف ۲۴ ساعت چاپ خواهد شد. امکان خرید سازه اضافه وجود نخواهد داشت.

اختصاص رایگان ۴۵ سازه تبلیغات شهری به هر نامزد

در پایان این مراسم، قرعه‌کشی با حضور نهادهای نظارتی برگزار و ۴۵ سازه تبلیغات شهری به هر نامزد انتخاباتی به صورت رایگان اختصاص داده شد. این سازه‌ها تا پایان زمان رسمی تبلیغات طراحی و اجرای این سازه‌ها در اختیار ستادهای انتخاباتی هر نامزد خواهد بود.

همچنین با هدف حفظ زیبایی و آراستگی پایتخت نیز ۱۰۰۰ سازه عمومی موقت تبلیغات انتخاباتی در تمامی میادین خیابان‌ها و بزرگراه‌های تهران قرار گرفته است تا منجر به افزایش نشاط و مشارکت مردمی در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری شود.

در این قرعه‌کشی بسته شماره چهار به محمدباقر قالیباف، بسته شماره دو به سعید جلیلی، بسته شماره شش به مسعود پزشکیان، بسته شماره سه به مصطفی پورمحمدی، بسته شماره یک به امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و بسته شماره پنج به علیرضا زاکانی تعلق گرفت.

نظر شما