شناسهٔ خبر: 67214427 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ضرورت پیش بینی مشوق مالیاتی و تسهیلات برای سرمایه گذاران

نماینده اهواز در مجلس در نظر گرفتن مشوق های مالیاتی و ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران را از راهکارهای افزایش مشارکت مردم در اقتصاد دانست.

صاحب‌خبر -
ضرورت پیش بینی مشوق مالیاتی و تسهیلات برای سرمایه گذاران
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، محمد امیر با بیان اینکه پرداختن به تولید، نظام مسائل مجلس دوازدهم را تشکیل خواهد داد، گفت: در این راستا رفع موانع تولید مبنای کار قرار خواهد گرفت البته در گذشته و در مجلس یازدهم نیز بخشی از این امور مدنظر قرار گرفته و با این حال ادامه کار باید در مجلس دوازدهم پیگیری شود. سال ۱۴۰۳ مزین به نام جهش تولید با مشارکت مردم در اقتصاد است، بیان کرد: مقام معظم رهبری هر ساله شعار سال را تعیین کرده و باید گفت در سال‌های گذشته حساسیت ویژه‌ای به موضوع تولید داشته‌اند که مسئولین باید روی این موضوع تمرکز داشته باشند.
 
نماینده مردم «اهواز، باوی، حمیدیه و کارون» ادامه داد: به واقع راه بهبود وضعیت اقتصاد، مشارکت مردم در اقتصاد و تسهیل در امور سرمایه گذاری است. اگر بتوانیم مشکلات قانونی در امور سرمایه گذاری داخلی و خارجی و همچنین بروکراسی طولانی را از میان برداریم، قطعا سرمایه گذاری‌ها بیشتر خواهد شد. با این حال در سال گذشته و در بخش سرمایه گذاری رشد خوبی داشتیم. اگر بتوانیم روندها را اصلاح کرده و سرمایه گذار داخلی را ترغیب به سرمایه گذاری در مناطق کم برخوردار کنیم، بسیاری از مشکلات اقتصادی برطرف خواهد شد.
 
وی افزود: هم اکنون فضای لازم برای سرمایه گذاری شرکت‌های پائین دستی فراهم است اما ما به یک کشور خام فروش تبدیل شده‌ایم بنابراین این مشکلات باید از مسیر تسهیل در بخش سرمایه گذاری پیگیری شود. مشوق‌های مالیاتی می‌تواند مسیر سرمایه گذاری را تا حدودی تسهیل کند. همچنین باید برای ادامه حیات سرمایه گذاری، تسهیلاتی را برای این بخش لحاظ کنیم تا ظرفیت سرمایه گذاری در کشور فعال شود.
 
امیر گفت: اگر ما بتوانیم ظرفیت‌های سرمایه گذاری در کشور را فراهم کنیم عملا دغدغه‌های رهبری را عملیاتی کرده و در این صورت می‌توانیم مردم را در اقتصاد مشارکت دهیم. بیکاری یکی از مشکلات مهم مردم است. اگر ما بتوانیم ظرفیت‌های سرمایه گذاری در کشور را فراهم کنیم درصدی از مشکلات بیکاری در کشور برطرف خواهد شد.

نظر شما