شناسهٔ خبر: 67214398 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

تبلیغات انتخابات؛ از تلویزیون تا تلوبیون - اکونیوز

اقتصاد ایران: تلویزیون در ادامه تبلیغات انتخاباتی‌اش امروز پخش مستندها و بدون تعارف را به کنداکتور برنامه‌هایش اضافه می‌کند. از طرفی دیگر تلوبیون در این میان کانال‌های اختصاصی را راه انداخته که کاندیدا می‌توانند ۲۴ ساعته برنامه‌های خودشان را به نمایش درآورند.

صاحب‌خبر -
- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، 20 خردادماه آیین قرعه‌کشی برای تعیین جدول زمان‌بندی برنامه‌های کاندیداها در سازمان صداوسیما برگزار شد و برنامه‌های انتخاباتی رسماً آغاز شد و تا 6 تیرماه ادامه دارد. در ابتدا برنامه‌های تبلیغاتی با «صف اول» ضبطی، «با مردم» توسط خود نامزد و «گفت‌وگوی ویژه» کار آغاز شد و چند روزی است میزگردهای کارشناسانه حال و هوای دیگری به تبلیغات انتخاباتی در تلویزیون داده است. 

در آستانه اولین روز از مناظرات تلویزیونی که دوشنبه 28 خردادماه روی آنتن می‌رود رادیو زودتر از تلویزیون مناظرات خود را با نمایندگان کاندیدا آغاز کرد. از طرفی دیگر گفت‌وگوی ویژه که از شبکه خبر سیما روی آنتن می‌رود و موضوع آن بررسی برنامه هفتم با نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بود به مرحله دوم خود رسید. 

مسعود پزشکیان نامزد ریاست جمهوری شروع‌کننده گفت‌وگوهای ویژه بود این بار هم در مرحله دوم او اولین نامزدی است که از امشب ساعت 22 روی آنتن خواهد رفت اما این بار بنابر اعلام ستاد انتخابات صداوسیما گفت‌وگوهای ویژه به سؤالات و ابهامات مردم درباره دیدگاه‌ها و برنامه‌های طرح شده نامزدها اختصاص پیدا می‌کند. 

شروع «بدون تعارف‌ها»

از طرفی «بدون تعارف» و مستندهای نامزدهای انتخاباتی به جدول پخش اضافه می‌شود. در واقع «بدون تعارف» از ساعت 22:45 در شبکه دو و زنگ آغاز پخش مستندها را حجت‌الاسلام پورمحمدی از ساعت 16:30 و سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی از ساعت 17 به صدا درخواهند آورد. 

اما در این میان، صداوسیما همچون انتخابات ریاست جمهوری که به هرکدام از نامزدهای انتخاباتی یک کانال اختصاصی تلوبیونی اختصاص داده بود این بار در انتخابات ریاست‌جمهوری همین کار را تکرار کرد. اپلیکیشنی که به تعبیر مسئولین آن تعداد نصب فعال آن از مرز 23 میلیون عبور کرده و بیش از 52 میلیون کاربر طی یکسال گذشته از تلوبیون استفاده کرده‌اند.

تلوبیون و دو اتفاق؛ پویش «جمهور» و «تبادل»

دبیر ستاد انتخابات معاونت فضای‌مجازی که برعهده حمیدرضا ملاموسی‌زاده است به یک استودیوی اختصاصی برای تولید محتوا و یک صفحه اختصاصی تلوبیون اشاره می‌کند. او درباره ویژه برنامه‌های انتخابات در فضای‌مجازی صداوسیما می‌گوید: معاونت فضای مجازی در دو بخش برای انتخابات برنامه دارد؛ یکی پویش شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان «پویش جمهور» و دیگری برنامه «تبادل» که یک ویژه برنامه خاص است برای ایام انتخابات که در تلوبیون و شبکه آرا پخش می‌شود و دیگر برنامه هایش ایجاد صفحات اختصاصی و در اختیار گذاشتن این صفحات اختصاصی در سکوی تلوبیون با بیش از 50 میلیون نصب و شبکه‌های اختصاصی به هر از کدام نامزد‌ها و استودیو‌های اختصاص برای هر کدام از نامزد‌ها برای استفاده 24 ساعته است.

مسئول برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها در تلوبیون بر روی این نکته تأکید کرد:  استودیو‌ها در حقیقت یک امکانی است 24 ساعته در اختیار نامزد و شبکه ستاد نامزد در حوزه فضای مجازی قرار می‌گیرد. در این 24 ساعت نامزد این امکان را دارد که خودش و کارشناسانی که معرفی می‌کند، درباره دیدگاه‌های نامزد در استودیو خودشان دفاع کنند. ایجاد این امکان از نظر فنی با معاونت مجازی بود و عوامل فنی و تولید را ما ایجاد کردیم، ولی اینکه چه محتوایی پحش شود را نامزد و نماینده تام الاختیاری که معرفی می‌کند برعهده دارد. این یک شبکه 24 ساعته است که در اختیار نامزد است که از سکوی تلوبیون پخش می‌شود. همچنین استودیو رزور پیش بینی شده است و قابلیت این را داریم که استودیو‌های دیگری هم استفاده بکنیم.

امکان تعامل مردم با نامزدها در تلوبیون

یکی از نکات جالب تعامل مردم با نامزدهای انتخاباتی از طریق تلوبیون است؛ چرا که به گفته ملاموسی‌زاده، «این امکان وجود دارد که این پخش به صورت ضبطی و زنده در استودیو و خارج از استودیو صورت بگیرد و به شکل تعاملی است به هر شبکه یک شماره اختصاصی در شبکه‌های اجتماعی و مجازی اختصاص دادیم و مردم می‌توانند از طریق شماره با خود نامزد ارتباط برقرار کنند.»

تلویزیون برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها را تکرار می‌کند

آن دسته از کسانی که علاقه‌مند به تماشای دوباره برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای ریاست‌جمهوری‌اند؛ چه تماشای میزگردها، مناظره‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی 6 نامزد می‌توانند از شبکه‌های دیگر تلویزیون آن را دنبال کنند. براساس اعلام معاون سیما، برنامه «بامردم»، «میزگرد اقتصادی»، «میزگرد فرهنگی»، «میزگرد سیاسی» و مستندهای یک و دو نامزدها که از شبکه یک، دو و سه روی آنتن رفته بود، از دیگر شبکه‌های سیما نیز بازپخش می‌شوند.

«میزگرد فرهنگی» قالیباف، قاضی زاده، جلیلی، زاکانی، پورمحمدی و پزشکیان از جمعه 25 خرداد آغاز شده تا پنجشنبه 31 خرداد ساعت 9:30 صبح و برنامه «با مردم» با حضور قاضی زاده، جلیلی، پورمحمدی، زاکانی، پزشکیان و قالیباف از جمعه 1 تیر تا چهارشنبه 6 تیر ساعت 17:30 از شبکه چهار پخش می‌شود.

برنامه «با مردم» با حضور قاضی‌زاده، جلیلی، پورمحمدی، زاکانی، پزشکیان و قالیباف از جمعه 25 خرداد آغاز شده تا چهارشنبه 30 خرداد ساعت 8 صبح از شبکه قرآن روی آنتن می‌رود.

شبکه‌های مستند و آموزش نیز دو سری مستند از 6 نامزد ریاست جمهوری را بازپخش می‌کنند. شبکه مستند دوشنبه 28 خرداد مستندهای پورمحمدی و قاضی زاده، چهارشنبه 30 خرداد مستند یک پزشکیان و جلیلی و پنجشنبه 31 خرداد مستند یک قالیباف و زاکانی را در دو ساعت 11:30 صبح و 12:30 پخش می‌کند.

همچنین مستند دو قالیباف، زاکانی و پورمحمدی در روز یکشنبه 3 تیر و مستندهای پزشکیان، جلیلی و قاضی‌زاده در روز دوشنبه 4 تیر در 3 ساعت 11:30 صبح، 12:30 و 13:00 از شبکه مستند بازپخش می‌شود.

شبکه آموزش نیز در روز سه‌شنبه 29 خرداد مستند یک پورمحمدی و قاضی‌زاده و جمعه 1 تیر، مستند یک پزشکیان و جلیلی و شنبه 2 تیر و مستند یک قالیباف و زاکانی را در دو ساعت 11:30 صبح و 12:30 پخش می‌کند.

مستندهای دو قالیباف، زاکانی و پورمحمدی در روز سه‌شنبه 5 تیر و مستندهای پزشکیان، جلیلی و قاضی‌زاده در روز چهارشنبه 6 تیر در 3 ساعت 11:30 صبح، 12:30 و 14:00 از شبکه آموزش پخش می‌شود.

«میزگرد اقتصادی» پزشکیان، قالیباف، قاضی‌زاده، جلیلی، زاکانی و پورمحمدی از جمعه 25 خرداد آغاز شده تا پنجشنبه 31 خرداد ساعت 8:30 صبح نیز از شبکه آموزش بازپخش می‌شود.

شبکه افق نیز «میزگرد سیاسی» پورمحمدی، جلیلی، زاکانی، قالیباف، پزشکیان و قاضی‌زاده را از جمعه 25 خرداد آغاز شده تا پنجشنبه 31 خرداد ساعت 12 بازپخش می‌کند.

شبکه تهران نیز برنامه «با مردم» قاضی‌زاده، جلیلی، پورمحمدی، زاکانی، پزشکیان و قالیباف را از سه‌شنبه 22 خرداد آغاز شده تا یکشنبه 27 خرداد ساعت 15:50 بازپخش می‌کند. «میزگرد فرهنگی» قالیباف، قاضی زاده، جلیلی، زاکانی، پورمحمدی و پزشکیان از جمعه 25 خرداد تا پنجشنبه 31 خرداد روی آنتن شبکه تهران می‌رود.

برنامه «با مردم» قاضی‌زاده، جلیلی، پورمحمدی، زاکانی، پزشکیان و قالیباف از شبکه‌های جام جم 1، 2 و 3 ساعت 19، 4 و 11:30 صبح از پنجشنبه 24 خرداد تا سه‌شنبه 29 خرداد پخش می‌شود.

مستند یک پورمحمدی و قاضی‌زاده، سه‌شنبه 29 خرداد، مستند یک پزشکیان و جلیلی جمعه 1 تیر و شنبه 2 تیر مستند یک قالیباف و زاکانی در دو ساعت 16:30 و 17 از شبکه جام جم 1، 01:30 و 02:00 از جام جم 2 و 8:30 و 9 صبح از شبکه جام‌جم3 پخش می‌شود.

همچنین مستند دو قالیباف، زاکانی و پورمحمدی در روز سه‌شنبه 5 تیر و مستندهای پزشکیان، جلیلی و قاضی‌زاده در روز چهارشنبه 6 تیر ساعت 16:30، 17 و 17:30 از جام 1، 1:30، 02:00 و 02:30 از جام جم 2 و 8:30، 9 و 9:30 صبح از جام جم 3 پخش می‌شود.

«میزگرد سیاسی» پورمحمدی، جلیلی، زاکانی، قالیباف، پزشکیان و قاضی‌زاده از شنبه 26 خرداد تا جمعه 1 تیر جز روز سه‌شنبه 30 خرداد ساعت 1 بامداد از شبکه جام جم 1، «میزگرد اقتصادی» پزشکیان، قالیباف، قاضی زاده، جلیلی، زاکانی و پورمحمدی از شنبه 26 خرداد آغاز شده تا جمعه 1 تیر ساعت 10 صبح از شبکه جام جم 2 و «میزگرد فرهنگی» قالیباف، قاضی زاده، جلیلی، زاکانی، پورمحمدی و پزشکیان از جمعه 25 خرداد آغاز شده تا پنجشنبه 31 خرداد ساعت 17 از شبکه جام‌جم3  بازپخش می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما