شناسهٔ خبر: 67214185 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با تحلیل داده‌های کلرسنجی و آزمایشات میکروبیولوژی،

پایش سلامت آب توزیع شده در شهر مشهد

در هر ماه بیش از ۱۵۰ نمونه از شبکه توزیع آب، چاه ها، مخازن و تصفیه خانه‌های آب برای آزمایشهای میکروبی برداشت میشود.

صاحب‌خبر -

 

پایش سلامت آب توزیع شده در شهر مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: آزمایشهای کلرسنجی و نمونه برداری با هدف اطمینان از سلامت آب شهری و روستایی در سطح شهرستان مشهد انجام  میشود.
حسین اسماعیلیان با بیان اینکه طی هر ماه به طور متوسط بیش از ۵۵۰ نقطه در شبکه توزیع مورد کلرسنجی قرار می‌گیرد، افزود: از مجموع حدود ۲۰۰ هزار مورد آزمایش و نمونه برداری انجام شده در دو بخش شهری و روستایی، بیش از ۶۳ هزار مورد مربوط به مشهد و بالغ بر ۱۳۵ هزار نمونه کلرسنجی در بخش روستایی انجام پذیرفته است.
وی با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب مشهد با  ۴ آزمایشگاه تخصصی دارای صلاحیت آزمایشگاهی، وظیفه پایش منابع، مخازن و شبکه توزیع آب شرب ۴ شهر مشهد، بینالود، ملک آباد و رضویه و نیز ۲۹۴ روستا را بر عهده دارد، اظهار داشت: این پایش به لحاظ پارامتر‌های باکتریولوژی، فیزیکوشیمیایی و ریزآلاینده‌های آلی و معدنی انجام می‌شود. 
اسماعیلیان ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نمونه میکروبی در بخش شهری و حدود ۴ هزار نمونه در بخش روستایی برداشت شده است. 
حسین اسماعیلیان اضافه کرد: انجام آزمون‌های فیزیکی وشیمیایی، ریزآلاینده‌های معدنی و بیولوژی، طبق دستورالعمل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و با تواتر مشخص شده صورت می‌پذیرد. 
با تحلیل داده‌های کلرسنجی و آزمایشات میکروبیولوژی، سلامت آب توزیع شده پایش و سنجیده می‌شود.

نظر شما