شناسهٔ خبر: 67214026 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رونمایی از رکابزن ۵۰ ساله با اضافه وزن ۵۰ کیلویی در مجمع دوچرخه‌سواری! 

آتنا خلیلی

مجمع سالیانه فدراسیون دوچرخه‌سواری برگزار شد و در این مجمع اعضا گلایه‌ها و درخواست‌های خود را مطرح کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مجمع سالیانه فدراسیون دوچرخه‌سواری در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. در این مجمع محمدشروین اسبقیان به عنوان نماینده وزارت ورزش و مهین فرهادی زاد به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک حضور داشتند. 

اسبقیان در مورد بودجه فدراسیون‌ بیان کرد: بودجه فدراسیون‌ در سال ۱۴۰۰، ۶ میلیارد تومان بود. در سال ۱۴۰۱ به هفت میلیارد افزایش پیدا کرد. در سال ۱۴۰۲ تفاهم نامه وزارت ورزش با فدراسیون ۱۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود که ما ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به فدراسیون پرداخت کردیم.‌
در ادامه مجمع درخواست تغییر لوگو فدراسیون داده شد که اسبقیان معتقد بود لوگو قبلی فدراسیون با وجود اینکه قدیمی است، بهتر است. با این حال قرار شد در مجمع فوق‌العاده فدراسیون که بهمن ماه برگزار می‌شود، مجمع در مورد لوگو تصمیم‌گیری کند. 

نایب رییس بانوان انتخاب شد

در این مجمع، انتخابات نایب رییس بانوان فدراسیون هم برگزار شد و سمیه موسوی که سرپرست بود با کسب رای ۳۸ به عنوان نایب رییس انتخاب شد. ۴ رای هم سفید بود.

درخواست کمک از وزارت ورزش برای ساخت پیست چوبی

عصفوری رییس هیات زنجان گفت: یکی از مشکلات اساسی دوچرخه‌سواری نداشتن پیست چوبی است و رکوردها تفاوت دارند. دو پیست در ساری و زنجان در حال ساخت هستند. پیست ساری دیگر از لحاظ استاندارد خارج شده و از آن باید به عنوان پیست تمرینی استفاده کرد.‌ شرایط پیست زنجان فرق دارد و می‌توان  برای مسابقه استفاده کرد. امیدوارم وزارت ورزش کمک کند تا پیست چوبی زنجان زودتر ساخته شود. ساختن این پیست به مدال آوری بخش پیست کمک زیادی می‌کند.

کنایه رییس فدراسیون به فرد معترض با ۵۰ سال سن و ۵۰ کیلوگرم اضافه وزن

مهدی روزبهانه نماینده باشگاه‌ها در مجمع از دعوت نشدن تیمش به تور ایران - آذربایجان در سال ۱۴۰۲ گلایه کرد و گفت: در تور دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان اجازه ورود تیم‌های ایرانی داده نمی‌شود و باید همه استان‌ها حضور داشته باشند. تیم‌های  ایرانی از لحاظ اسکان و ترانسفر امتیاز کمتری دارند. این در حالی است که کشورهایی مانند عراق دعوت می‌شود و به آنها رسیدگی می‌کنند. 

اسبقیان پاسخ داد: در مورد دیپلماسی ورزش مطالعه کنید. ما می‌خواهیم با کشورهای دیگر ارتباط برقرار کنیم. در مورد این موارد هم کمیته فنی تصمیم می‌گیرد و ما ورود نمی‌کنیم.  برگزار کننده تور استقلال کامل در دعوت کردن یا نکردن تیم‌ها دارد.

اسدی رییس فدراسیون پاسخ داد: اگر تیمی در راستای سیاست‌های  فدراسیون باشد، از برگزار کننده درخواست می‌کنیم که دعوت شد اما وقتی تیمی با میانگین سنی ۵۰ سال بیاید، کمیته فنی اجازه این کار را نمی‌دهد. خود شما ( مهدی روزبهانه) با ۵۰ سال سن و اضافه وزن بالای ۵۰ کیلوگرم در نظر داشتید در تور شرکت کنید. افراد دیگر را هم بدون ارزیابی و صرفا با گرفتن پول وارد تیم کردید تا در تور شرکت کنند که کمیته فنی تور اجازه این کار را نداد. اگر الان هم صحبتی در این مورد می‌کنید، بخاطر خودتان است. 

رییس هیات مازندران گفت: پیست ساری ۲۵ سال است است خاک می‌خورد و واقعا نمی‌دانم چه درخواستی داشته باشم و در مورد پروژه‌ای که ۲۵ سال خاک خورده چه بگویم. فقط می‌دانم توجهات کافی نیست.

مهین فرهادی زاد نایب رییس کمیته ملی المپیک گفت: این رشته توجه ویژه‌ای به بانوان دارد و تشکر می‌کنم. می‌دانم دوچرخه‌سواری در برخی استان ها مشکلاتی در مورد بانوان دارد اما پیگیری و توجه هیات ها باعث می‌شود توجه مسئولان استانی را جلب کند. 

اسبقیان سپس خواستار این شد این بحث خاتمه پیدا کند. 

محمدشروین اسبقیان در پایان مجمع سالیانه دوچرخه‌سواری بیان کرد: مجمع خوبی بود. مشکلات دوچرخه‌سواری مربوط به گذشته است و قطعا ساماندهی خواهد شد. علاقه دارم در دوران مدیریت آقای اسدی مشکلات حل و فصل شود. دوچرخه‌سواری رشته تجهیزات محور است و این تجهیزات گران است. قیمت یک دوچرخه را مدتی پیش پرسیدم و متوجه شدم ۸ میلیون تومان است در حالی که قبلا با ۸ میلیون تومان، پراید جایزه می‌دادیم. باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم. قطعا همه مشکلات را آقای اسدی حل می‌کنند. 

او ادامه داد: ما در وزارت ورزش تلاش کردیم کارها را به موقع انجام دهیم. زمانی که ما آمدیم ۱۸ فدراسیون با سرپرستی ادامه می‌شد که خوب نبود. با برنامه‌ریزی منظم و منسجم، انتخابات ۱۳ فدراسیون برگزار شد. پس فردا انتخابات انجمن‌های ورزشی برگزار می‌شود و قول دادیم تا شهریور فدراسیونی بدون رییس نباشد.

انتهای پیام

نظر شما