شناسهٔ خبر: 67213718 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

فیلمی که اشک کاربران تیک‌تاک را درآورد

یک فیلم که درباره مرد جوانی است که از مادر‌بزرگ در حال مرگ خود مراقبت می‌کند و طمع رسیدن به ثروت و دارای‌هایی او را دارد در جنوب‌شرقی آسیا مورد علاقه و توجه عمومی قرار گرفته است و واکنش‌های اشک‌بار کاربران تیک‌تاک نسبت به این فیلم در اینترنت پر‌بازدید شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، فیلم «چگونه با مرگ مادربزرگ میلیونر شوم» از ماه آوریل که عرضه شد تا امروز بر صدر جدول فروش فیلم‌ها در منطقه نشسته است.

فیلم ماجرای ام را روایت می‌کند که نقشه می‌کشد ثروت و دارایی‌های مادر‌بزرگ مبتلا به سرطان خود را صاحب شود اما هرچه به مادر‌بزرگ نزدیک‌تر می‌شود انگیزه‌هایش بیشتر زیر سؤال می‌رود.

به نظر می‌رسد داستان فیلم عمیقاً بر تماشاگران اثر گذاشته است چون آنها ویدئو‌هایی پر‌احساسی از قبل و بعد از دیدن فیلم منتشر کرده‌اند.

یان جیوان یکی از کاربران تیک‌تاک نوشته است: «همین حالا بروم مادر‌بزرگم را ببوسم! این فیلم روی من خیلی اثر گذاشت... یکی از دلایل اثر‌گذاری فیلم این بود که مرا به یاد رابطه خودم با مادر‌بزرگم انداخت».

جوانان در اینترنت مطالبی منتشر کرده‌اند که تا چه حد به‌ویژه تحت تأثیر صحنه‌ها‌یی قرار گرفته‌اند که مادر‌بزرگ درد می‌کشد و از شدت درد مادر و پدر در‌گذشته خود را صدا می‌زند و می‌گوید «بیایید مرا با خودتان ببرید».

یکی از کاربران تیک‌تاک با اشاره به همین صحنه‌ها می‌گوید:«آنقدر گریه کردم که تمام آرایش صورتم پاک شد».

کاربر دیگری می‌گوید: «پس از تماشای فیلم فقط گریه کردم. طوری که انگار برای کسی دلت تنگ شده باشد که نه می‌توانی در آغوشش بگیری و نه دوباره صدایش را بشنوی».

این فیلم با الهام از رابطه تادساپون تیپتیناکورن، فیلم‌نامه‌نویس با مادر بزرگش ساخته شده و اولین کار بلند کارگردان فیلم، پت بونیتی‌تیپات است. او در گفتگو می‌گوید از واکنش شگفت‌آور تماشاگران نسبت به فیلم «هیجان‌زده» شده است و دلیل جذابیت فیلم در ارائه طبیعت «تناقض‌آمیز» روابط خانوادگی نهفته است.

داستان فیلم که تا حدودی کمدی سیاه و تا حدودی احساساتی و اشک‌بر‌انگیز است رابطه خانوادگی ناکارآمدی را تصویر می‌کند که از بیماری علاج‌ناپذیر مادر‌بزرگ استفاده می‌کنند و برای ثروتش نقشه می‌کشند.

نقش ام را خواننده و بازیگر جوان ۲۴ ساله، پوت‌هی‌‌پونگ آساراتاناکول ایفا می‌کند. جوانی که دانشگاه را ترک می‌کند تا برای کمک نزد مادر‌بزرگ بیمارش برود و از او مراقبت کند.

مادر‌بزرگ قدرتمند ام که نقش او را اوشا سیمکوم بازی می‌کند به خوبی از مقاصد و نیت‌های خانواده خبر دارد اما این از عشق و پذیرش خود نسبت به فرزندانش ذره‌ای نمی‌کاهد.

خانم سیمکوم ۷۸ ساله برای اولین نقش‌آفرینی خود در این فیلم مورد تحسین و ستایش منتقدان و تماشاگران قرار گرفت. جیمز مارش، منتقد فیلم نقش‌آفرینی او را به عنوان «سالار این ماجرای اخلاقی خانوادگی تردید‌آفرین»«شور‌انگیز و بی‌نظیر» توصیف کرده است.

غیر از او باقی شخصیت‌های فیلم چندان محبوب نیستند، مارش حتی شخصیت‌های دیگر فیلم را «چندش‌آور» توصیف می‌کند. به هر حال به نظر می‌رسد ماجرای رویارویی این خانواده حقه‌باز با مادر‌بزرگ دوست‌داشتنی بسیاری از تماشاگران را مجذوب فیلم کرده است.

پت بونیتی‌تیپات، کارگردان فیلم می‌گوید: «ما شیفته آنها می‌شویم در حالی از آنها بیزاریم اما ناچار باید با آنها زندگی کنیم و گاهی آنها را نادیده بگیریم. شاید این فیلم جنبه‌های گوناگون و فراوان پیچیدگی‌‌های موجود در خانواده‌های بزرگ را بازنمایی می‌کند».

برخی از تماشاگرانی که فیلم را دیده‌اند می‌گویند که فیلم به آنها یادآوری کرده است که وقت بیشتری با عزیزان خود بگذرانند و گروهی دیگر می‌گویند فیلم خاطرات مادربزرگ‌ها و پدر‌بزرگ‌ها یا والدین در‌گذشته آنها را زنده کرده است.

یکی از کاربران تیک‌تاک به دیگران توصیه کرده است «اگر می‌خواهید به تماشای این فیلم بروید چند بسته دستمال ‌کاغذی با خودتان ببرید». در بعضی کلیپ‌ها می‌بینیم که کارکنان سینما به تماشاگران پیش از ورود به سالن سینما دستمال کاغذی می‌دهند.

سی‌جی‌اس، بزرگ‌ترین سالن سینمای مالزی این فیلم را فیلمی برای همه آنها که نیاز به یک گریه حسابی دارند معرفی کرده است و در سینما اس‌ام فیلیپین هم کارکنان پیش از ورود به تماشاگران دستمال‌ کاغذی می‌دهند.

میزان فروش این فیلم در ۱۴ روز اول اکران در سینما‌های تایلند از مرز ۲۵۰ میلیون بات تایلند (معادل ۶٬۹ میلیون دلار) گذشته است و به رتبه یازدهمین فیلم‌های پر‌فروش تایلند دست پیدا کرده است.

این فیلم موفق‌ترین و پر‌فروش‌ترین فیلم آسیایی بر پرده سینما‌های اندونزی و پر‌فروش‌ترین فیلم تایلندی در سنگاپور و مالزی شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما