شناسهٔ خبر: 67213424 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نقش مهم هیئت‌های اندیشه‌ورز استانی برای به‌روزرسانی نقشه جامع علمی کشور

معاون ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هیئت‌های استانی اندیشه‌ورز با بهره‌گیری از نظرات علمی بایستی نقش مهمی در به‌روزرسانی نقشه جامع علمی کشور و ارتقای حکمرانی مبتنی بر علم و فناوری ایفاء کنند. معاون ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هیئت‌های استانی اندیشه‌ورز با بهره‌گیری از نظرات علمی بایستی نقش مهمی در به‌روزرسانی نقشه جامع علمی کشور و ارتقای حکمرانی مبتنی بر علم و فناوری ایفاء کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا،  غلامرضا سلیمی معاون ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست هئیت اندیشه ورز دانشگاهی استانی  که با حضوررضا سپهوند، نماینده خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی،  علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و رئیس هیئت اندیشه‌ورز استانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام  حبیب حاتمی‌کن‌کبود، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان و رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد به صورت مجازی شرکت کرد.

وی در سخنانش توضیح داد: «هیئت‌های استانی اندیشه‌ورز دانشگاهی که زیرمجموعه شورای انقلاب فرهنگی هستند در جهت بهره‌گیری از ظرفیت‌های نخبگانی دانشگاهی موجود در هر استان از جمله استان لرستان تشکیل شده‌اند».

 سلیمی افزود: «هیئت‌های استانی اندیشه‌ورز براساس رویکردهای علمی و نخبگانی دانشگاهی، نظام مسائل هر استان را شناسایی و برای رفع نظام مسائل آن استان، راهکارهای علمی، کاربردی و مسئله‌محور ارائه می‌کنند».

وی تصریح کرد: «بایستی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان‌ها برای به‌روزرسانی نقشه جامع علمی کشور استفاده کرد؛ تقویت فعالیت هیئت‌های اندیشه‌ورز استانی در همین راستاست».

در این نشست، رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان به ارائه دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود در رابطه با راهکارهای تقویت هیئت اندیشه‌ورز استان پرداختند.

 انتهای پیام/ 

نظر شما