شناسهٔ خبر: 67212838 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

شهردار سمنان:

مستند جاده ابریشم ایران ساخته می‌شود

شهردار سمنان از ساخت مستند بلند جاده ابریشم ایران خبر داد و گفت: کارهای پیش‌تولید مستند سینمایی و تلویزیونی جاده ابریشم ایران با مشارکت ۳۹ شهر ایرانی آغاز شده است و امیدواریم نسخه اولیه این مستند برای نمایش در رویداد بین‌المللی جاده ابریشم ایران که در آبان سال‌جاری در سمنان برگزار می‌شود، آماده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از سمنان، حسین موسوی با اشاره به اهمیت تولید محتوا در حوزه معرفی بیشتر شهرهای در مسیر جاده ابریشم ایران، اظهار کرد: مستند بلند جاده ابریشم ایران ساخته خواهد شد.

وی افزود: برای توسعه گردشگری که بزرگترین صنعت و بیشترین درصد رشد را دارد، پدیده‌های فرهنگی و اجتماعی نیز نقش دارند که در این بین، فیلم و تولید مستند جایگاه ویژه‌ای دارد.

شهردار سمنان با اشاره به عضویت سمنان در اتحاد شهرهای جاده ابریشم جهان، خاطرنشان کرد: شهر سمنان تنها نماینده ایران در این اتحاد است که با حضور ۵۷ شهر از ۴۰ کشور جهان در پکن چین تأسیس و یکی از اهداف مهم آن توسعه گردشگری بین‌المللی است.

موسوی تصریح کرد: ۳۹ شهر از ۲۵ استان ایران در مسیر جاده ابریشم قرار دارند که برای معرفی جاذبه‌های گردشگری طبیعی، فرهنگ و آداب و رسوم این شهرها، ساخت مستند تلویزیونی و سینمایی روش بسیار مؤثری است که در دستور کار این مرکز قرار دارد.

وی ادامه داد: کارهای پیش‌تولید مستند سینمایی و تلویزیونی جاده ابریشم ایران با مشارکت ۳۹ شهر ایرانی آغاز شده است و امیدواریم نسخه اولیه این مستند برای نمایش در رویداد بین‌المللی جاده ابریشم ایران که در آبان سال‌جاری در سمنان برگزار می‌شود، آماده شود.

این مستند به تهیه‌کنندگی و کارگردانی احمد خدایی پارسا از فیلمسازان مطرح کشوری و بین‌المللی در مرحله پیش تولید است و بنا به گفته این کارگردان، نسخه‌های سینمایی و تلویزیونی این مستند بلند، قابلیت نمایش در شبکه‌های تلویزیونی و سکوهای دیجیتال و همچنین عرضه در جشنواره‌های معتبر جهانی فیلم را خواهد داشت.

نظر شما