شناسهٔ خبر: 67212836 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در دیدار رئیس بسیج اساتید؛

علم الهدی: اساتید بسیجی «جامع الاطراف» بودن شهید رئیسی را تبیین کنند

تهران- ایرنا- همسر شهید ابراهیم رئیسی تبیین «جامع الاطراف» بودن وی را توسط اساتید بسیجی خواستار شد و گفت: انتظار می‌رود در توضیح فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون ویژگی‌های رئیس‌جمهور شهید در بُعد «رئیسی جامع الاطراف» تلاش کنند، زیرا این تصویر هنوز ایجاد نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، همسر رئیس جمهور شهید در دیدار رئیس بسیج اساتید، همسر شهید شهریاری و سرپرست مرکز تحقیقات راهبردی بانوان و خانواده سازمان بسیج اساتید کشور در دانشگاه شهید بهشتی دیدگاه شهید رئیسی به مسائل را دیدگاه فقهی دانست و گفت: شهید رئیسی هم در بحث خدمت به مردم و هم در موضوع علاقه‌ به مقام معظم رهبری نگرش فقهی داشت.

این استاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: نگرش و دیدگاه آیت الله رئیسی مبنی بر فقه اسلامی بوده است و حقیقتا و عمیقا به ساختار جمهوری اسلامی اعتقاد داشت. اجرای قانون مساله این شهید بود که بابت همین موضوع چندبار زیر بار هزینه‌های سنگینی رفت اما اعتقاد قلبی عمیقی به اجرای قانون داشتند و همه چیز را از دید فقهی نگاه می کردند.

بر اساس این خبر از وزارت علوم همسر شهید از دیگر ویژگی‌های شخصیتی شهید رئیسی را عشق عجیب به امام حسین (ع) و سفر اربعین عنوان کرد تا آنجا که در همه روضه‌خوانی‌هایی که دعوت می‌شدند تلاش می‌کردند حتی با وجود مشغله کاری حضور یابند.

رئیس بسیج اساتید در دیدار با همسر رئیس جمهور شهید با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی و شهدای خدمت گفت: امسال قرار بود در مراسم روز ملی بسیج اساتید مهمان رئیس جمهور باشیم؛ اما مشیت الهی اینچنین رقم خورد.

محمدرضا مردانی در این دیدار با دعوت از همسر رئیس جمهور شهید در مراسم روز ملی بسیج اساتید که ۳۰ خرداد برگزار می‌شود گفت: شعار امسال مراسم روز ملی بسیج اساتید «استاد بسیجی، حضور حماسی و حکمرانی علوی» است که با حضور حماسی ۳۱ هزار نفری اساتید بسیجی و با سخنرانی فرمانده کل سپاه و وزیر علوم برگزار می‌شود.

این استاد دانشگاه خطاب به همسر رئیس جمهور شهید خاطر نشان کرد: بر خود وظیفه می‌دانیم افکار، اندیشه، مکتب و مشی و مقام شهید رئیسی را به عنوان معلم و استاد در دانشگاه یک الگو معرفی کنیم تا مکتب این شهید را به جوانان انتقال دهیم.

مردانی با همراهی بهجت قاسمی همسر شهید شهریاری، معصومه مقیمی سرپرست مرکز تحقیقات راهبردی بانوان و خانواده سازمان بسیج اساتید کشور و جمعی دیگر با جمیله علم‌الهدی همسر شهید جمهور در دانشگاه شهید بهشتی دیدار و گفت‌و گو کرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به مقام رفیع شهادت نائل آمد. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی همچنین خدمه این پرواز نیز در این حادثه شهید شدند.

نظر شما