شناسهٔ خبر: 67212731 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

چمران خواستار شد

خودرو‌های دارای پلاک تهران، تنها در تهران معاینه فنی شوند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران طی پیشنهادی با هدف انجام دقیق‌تر معاینه فنی پیشنهاد داد انجام معاینه فنی خودرو‌های دارای پلاک تهران، تنها در تهران انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص معاینه فنی خودرو‌های دارای پلاک غیر تهران توضیح داد: در دوره چهارم اقداماتی انجام شد و پیرو آن مقرر شد همه به گونه‌ای در یک سامانه ثبت شود تا از بی سامانی و پراکندگی خارج شود و همانطور که می‌دانید در شهر‌های اطراف تهران و سایر شهرستان‌ها آن دقت لازم وجود ندارد. در تهران شاهد حضور مسافرکش‌های شهرستانی هستیم که باعث ایجاد اختلال در حوزه معاینه فنی، حجم ترافیک و حمل و نقل می‌شود، لذا پیشنهاد شد خودرو‌های دارای پلاک شهرستان به مدت محدودی در تهران امکان تردد داشته باشند. این برنامه و قانون برخی کشور‌های دیگر نیز است و بر اساس آن خودرو‌های غیر بومی امکان و اجازه تردد طولانی مدت در شهر مورد نظر را ندارند مگر اینکه اقدام به تعویض پلاک خود کنند.


وی افزود: با اجرای این قانون می‌توان مسئله آلودگی هوا را نیز حل کرد؛ بنابراین تنها خودرو‌های دارای پلاک تهران اجازه معاینه فنی در تهران را داشته باشند که این فرآیند در حال حاضر با تمهیداتی که اندیشیده شده با سرعت بالایی انجام می‌شود و پس از این، رانندگان در صف‌های طولانی منتظر نخواهند ماند. امیدواریم با هماهنگی‌هایی که با پلیس راهور می‌شود؛ بتوان این موضوع را دنبال کرد.


چمران در ادامه در خصوص تردد موتورسیکلت‌ها در سطح شهر نیز بیان کرد: متأسفانه شاهد هستیم که راکبان موتورسیکلت‌ها هیچ قانونی را رعایت نمی‌کنند و همین امر درصد بالای جانباختگان تصادفات رانندگی را به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها:

نظر شما