شناسهٔ خبر: 67212656 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

نتیجه سومین مجمع "تجلی" بعد از حضور در فرابورس / زمان توزیع سود

سومین مجمع سالانه شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات بعد از حضور در فرابورس، برگزار و زمان توزیع سود ۸ تومانی هر سهم مشخص شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت پروژه محور تجلی توسعه معادن و فلزات که با پذیره نویسی 15 درصد سهام به ارزش هر سهم 100 تومان و به ارزش کل 933 میلیارد تومان در فرابورس و بازگشایی نماد از بهمن 1400 به جمع شرکت های بازار سهام پیوسته، صبح امروز اقدام به برگزاری سومین مجمع سالانه بعد از حضور در بازار کرد.

براساس این گزارش در این مجمع که با حضور 94.1 درصدی سهامداران در مجموعه تلاش برگزار شد پس از قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره مربوط به سال مالی منتهی به اسفند 1402 و نظر حسابرس و بازرس قانونی شرکت، صورت های مالی تصویب و به پیشنهاد هیات مدیره مقرر شد از 108 ریال سود محقق شده هر سهم، 80 ریال سود نقدی معادل 74 درصد توزیع شود.

سود سهامداران حقیقی در شهریور ماه، سود سهامداران حقوقی دارای یک تا 105 میلیون سهم از اول تا 10 مهر و سهامداران دارای 105 میلیون و یک سهم بیشتر از 20 تا 30 مهر از طریق سجام به شماره حساب اعلامی واریز خواهد شد. هرگونه تغییر احتمالی در زمان بندی پرداخت سود، بعد جلسه مجمع سالانه اعلام می شود.

همچنین به اتفاق آرا، شرکت های سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، سرمایه گذاری پرتو تابان معادن و فلزات، صبانور، چادرملو و گل گهر به عنوان اعضای حقوقی هیات مدیره به مدت دو سال دیگر ابقا شدند.

اهم اقدامات و برنامه ها از زبان مدیرعامل

مرتضی علی اکبری مدیرعامل تجلی توسعه معادن فلزات با ارائه گزارش عملکرد سال گذشته، اعلام کرد: چشم انداز شرکت بزرگترین سرمایه گذار ، ارزش آفرین، تولید کننده و صادر کننده در زنجیره فلزات آهنی و غیر آهنی، عناصر نادر خاکی و سایر عناصر ارزشمند در بین سه شرکت اصلی و برتر ایران است.

اقدامات انجام شده در حوزه سرمایه گذاری بلندمدت برای شرکت های سرمد ابرکوه بالغ بر 960 میلیارد تومان، شرق فولاد خراسان 536 میلیارد تومان، فولاد کردستان 444 میلیارد تومان، معدن کار باختر 250 میلیارد تومان، همراه جاده ریل دریا 173 میلیارد تومان، صبا امید غرب خاورمیانه 155 میلیارد تومان و ستاره سیمین هرمز 45 میلیارد تومان است.

میزان سرمایه‌گذاری‌ها در ابتدای سال بالغ بر 4.6 هزار میلیارد تومان بود که با افزایش 2.8 هزار میلیارد تومانی در پایان سال به 7.5 هزار میلیارد تومان رسیده است.

پروژه شرکت فولاد سرمد به عنوان زیرمجموعه‌ 48 درصدی " تجلی" با تولید 600 هزار تن فولاد در استان یزد، یکی از بزرگترین پروژه‌های فولادی بشمار می‌رود که با تکمیل آن ظرفیت تولید فولاد داخل بطور قابل توجهی افزایش خواهد یافت. پیمانکار این شرکت پامیدکو بوده که 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان خرداد سال 1404 به بهره برداری می‌رسد.

پروژه 1.2 میلیون تنی آهن اسفنجی شرکت فولاد سرمد که تجلی 48 درصد سهام آن را در اختیار دارد از سال 1401 آغاز شده و با پیشرفت فیزیکی 42 درصدی در سال 1404 به بهره برداری می رسد‌.

پروژه تولید 2.5 میلیون تنی کنسانتره سنگ آهن شرکت شرق فولاد خراسان با سهامداری 35 درصدی تجلی، 38 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال به تولید آزمایشگاهی و سال 1404 به بهره برداری می رسد.

پروژه 1.6 میلیون تنی آهن اسفنجی شرکت فولاد کردستان با مالکیت 20 درصدی تجلی، 41 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال 1404 به بهره برداری می رسد.

پروژه 920 هزار تنی گندله سنگ آهن شرکت صبا امید غرب خاورمیانه که تجلی 30 درصد سهام آن را در اختیار دارد، 50 درصد پیشرفت فیزیکیی داشته و در سال 1404 به بهره برداری می رسد.

پروژه 1.72 میلیون تنی آهن اسفنجی شرکت ستاره سیمین هرمز با مالکیت 6 درصدی تجلی، 38 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده به بهره‌برداری می رسد.

اهم فعالیت های در دست اجرای شرکت معدن کار باختر که مالکیت 40 درصدی آن به تجلی تعلق دارد، برداشت، خردایش، تغلیظ و دانه بندی از معادن بابا علی، شهرک صبانور و گلالی است. در معدن جانجا حجم باطله برداری بالغ بر 20 میلیون متر مکعب است. اهم اقدامات انجام شده شامل استخراج 4.5 میلیون تن سنگ آهن از معادن، 6.3 میلیون تن باطله برداری و 2.3 میلیون تن دانه بندی واحدها است و درآمد حاصل از ارائه خدمات پیمانکاری 1.2 هزار میلیارد تومان بود.

پروژه شرکت بین المللی همراه جاده ریل دریا جهت ایجاد پایانه و اسکله تخصصی صادرات و واردات مواد فله معدنی که تجلی 31.1 درصد سهام آن را در اختیار دارد تا پایان سال گذشته بخش یک به ظرفیت 10 میلیون تن، مطالعات پایه جانمایی و طراحی پایه تسطیح زمین، ساخت دفاتر کارگاهی، راه اندازی باسکول 80 تنی، احداث جاده های دسترسی، آماده سازی و تحکیم بستر انبارها، آغاز عملیات خاکریزی انبارها، آغاز عملیات اجرایی پل دسترسی به اسکله را به انجام رسانده  و تا پایان سال 1405 به بهره برداری می رسد.

شرکت مس جانجا با مالکیت 5 درصدی تجلی در حال احداث و توسعه معدن مس و طلای جانجا در استان سیستان و بلوچستان است. این معدن با ذخیره قابل برداشت 312 میلیون تن سنگ مس و طلا، یکی از بزرگترین معادن مس و طلا بشمار می‌رود. اقدامات اخذ گواهی کشف و پروانه بهره‌برداری، انجام 27 هزار متر عملیات حفاری اکتشافی، ورود ماشین‌آلات جدید به معدن و اخذ جواز تاسیس و تولید مدارک مهندسی پایه در بخش احداث کارخانه تغلیظ در این پروژه انجام شده است.

همچنین در بخش لیچینگ، پیمانکار بخش بستر سازی انتخاب و مشغول بکار بوده و اسناد مناقصه جهت انتخاب پیمانکار برای احداث کارخانه لیچینگ نیز در دست اقدام است. طبق برنامه‌ریزی، عملیات معدنی این پروژه از سال آینده آغاز خواهد شد و تولید کنسانتره مس با عیار 26 درصد از سال 1406 آغاز خواهد شد. ظرفیت کارخانه فلوتاسیون این پروژه 130 هزار تن در سال و ظرفیت کارخانه لیچینگ 3 هزار تن در سال خواهد بود.

اهم فعالیت‌ها در حوزه عناصر نادر خاکی

اهم فعالیت‌های تجلی در حوزه عناصر نادر خاکی در 5 محدوده مروست خاوری و باختری، اصفهان، کرمان و یزد با مساحت کلی 680 کیلومتر مربع بوده که پروانه بهره‌برداری برای مونازیت با ذخیره کل 32.8 میلیون تن در محدوده مروست خاوری و باختری اخذ شده و برای سه محدوده دیگر صدور پروانه اکتشاف درخواست شده است.

اهم فعالیت‌ها در حوزه عناصر استراتژیک

اهم فعالیت‌ها در حوزه عناصر استراتژیک در هشت محدوده بجستان یک تا 3، چاه توکل، چاه طالب، پلی متال سه قلعه، یزد و اصفهان با ظرفیت لیتیوم و مساحت کل 627 کیلومتر مربع است که در 5 محدوده پروانه اکتشاف اخذ شده و در سه محدوده دیگر صدور پروانه اکتشاف درخواست شده است.

شرکت تجلی در سال گذشته با 56.6 درصد بازدهی، عملکردی بسیار بهتر از شاخص کل، شاخص شرکت‌های سرمایه‌گذاری و شاخص صنعت داشت. همچنین بازدهی سهم از ابتدای سال 1402 تا زمان برگزاری مجمع 80 درصد بود.

برنامه‌های تجلی برای سال جاری

از برنامه‌های در دستور کار برای سال جاری می‌توان به افزایش میزان مشارکت در حوزه اکتشاف و بهره‌برداری از معدن و محدوده‌های معدنی پر ظرفیت، افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه عناصر غیر فلزی، افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه عناصر نادر خاکی، افزایش سرمایه‌گذاری و تحقیق و توسعه در حوزه عناصر استراتژیک، افزایش سرمایه گذاری در مناطق آزاد تجاری و مناطق ویژه اقتصادی، مشارکت با دانشگاه‌های معتبر و شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه صنایع معدنی و فلزی و پیشنهاد افزایش سرمایه جدید اشاره کرد.

برنامه افزایش سرمایه

با توجه به نیاز بسیاری از پروژه ها به تامین مالی، برنامه افزایش سرمایه 52 درصدی معادل حداقل 4.5 هزار میلیارد تومانی از محل آورده نقدی سهامداران در دستور کار است.

تلگرام اصلی بورس

 

انتهای پیام

نظر شما