شناسهٔ خبر: 67212580 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

در جایگاه های سوخت همدان کم فروشی نداریم

صاحب‌خبر -

طبق قانون نشان حلال تنها باید توسط سازمان ملی استاندارد درج شود و هیچ اداره ای حق زدن این نشان را ندارد.

در جایگاه های سوخت همدان کم فروشی نداریم
تین نیوز

مدیرکل استاندارد استان همدان از صدور ۱۵ نشان حلال در این استان خبرداد و گفت: طبق قانون نشان حلال تنها باید توسط سازمان ملی استاندارد درج شود و هیچ اداره ای حق زدن این نشان را ندارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، امیرمسعود مجیدی با بیان اینکه همچنین در سال گذشته ۷۵ پروانه استاندارد صادر و ۸۴ پروانه نیز تمدید شده است، اظهار کرد: ۱۷ آزمایشگاه از مجموع ۲۳ آزمایشگاه استان در سال جاری موفق به کسب گواهینامه استاندارد بین المللی معروف به ۱۷۰۲۵ شدند.

مجیدی تصریح کرد: مرکز ملی تایید صلاحیت ایران به عنوان مرجع رسمی، وظیفه اعتبار بخشی و تایید صلاحیت نهادهای ارزیابی و انطباق را بر عهده دارد و ارتقا تمام آزمایشگاه های استان به کسب گواهینامه بین المللی ۱۷۰۲۵ که اعتبار جهانی به تولیدات کشور در زمینه های مختلف می دهد تا پایان سالجاری در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی با تأکید براینکه این اداره کل با اجرای ۲۰ هزار و ۷۵۰ مورد توزین در استان رتبه ششم کشوری را کسب کرد، ادامه داد: استان همدان در توزین ترازوهای سبک رتبه پنجم کشوری، در توزین سنگین و باسکول ها رتبه سوم کشوری، در توزین نازل های سوخت رتبه هفتم کشوری و در توزین نازل های CNG رتبه هشتم کشور را کسب کرده است و در کل از نظر انجام برنامه های اوزان رتبه ششم کشوری را دارا است.

وی با بیان اینکه  در بحث نازل های سوخت در سال گذشته دو هزار و ۱۲۷ مورد نازل سوخت شامل نازل سوخت مایع، گازوئیل و بنزین کنترل شد که کم فروشی انجام نشود، گفت: ۲۱۵ مورد آزمون CNG در سال گذشته انجام شد تا مقدار گازی که تحویل خودروها می شود مطابق با عدد مندرج در دستگاه باشد که خوشبختانه شاهد کم فروشی و تخلفی در این ارتباط نبودیم.

مجیدی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۵ هزار و ۹۸۰ توزین از واحدهای تولیدی و چهار هزار و ۷۷۰ توزین از نمونه های خریداری شده از بازار در استان انجام شده است، خاطرنشان کرد: به منظور صحت عملکرد وسایل توزین ترازوهای سبک که در صنوف و داد و ستدهای عمومی مورد استفاده قرار می گیرد سال گذشته پنج هزار و ۹۳۹ مورد آزمون برای کنترل و صحت ترازوهای سبک انجام شد.

وی در خصوص توزین ترازوهای سنگین و باسکول های جاده ای، افزود: در سال گذشته ۴۲۴ مورد باسکول مورد آزمون و صحت عملکرد قرار گرفت و کنترل شد.

مدیرکل استاندارد استان همدان از ابطال ۱۲۰ پروانه استاندارد در همدان خبرداد و گفت: سال گذشته ۱۲۰ پروانه استاندارد در استان همدان به دلیل تخلفات مختلف ابطال شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

برچسب‌ها:

نظر شما