شناسهٔ خبر: 67212448 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

تبانی در فوتبال 250 میلیون تومان جریمه دارد، مصاحبه علیه مقامات فدراسیون 2 میلیارد تومان

وکیل ورزشی گفت: تبانی درفوتبال طبق ماده 73 آئین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال 250 میلیون تومان جریمه دارد اما طبق مصوبه جدید مصاحبه علیه مقامات فدراسیون فوتبال 2 میلیارد تومان جریمه در پی خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛رسول باختر در مورد جریمه 250 میلیون تومانی برای تبانی در فوتبال طبق آئین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال ، اظهار داشت: جریمه در ماده 73 آئین نامه انضباطی 50 میلیون تومان بود که اکنون افزایش پیدا کرده و حداکثر جریمه نقدی فرد متخلف 250 میلیون تومان شده است.

به نقل از فارس بنابراین طبق این ماده آئین نامه اگر فردی در فوتبال مرتکب تبانی شود این مبلغ جریمه خواهد شد اما بر اساس مصوبه جدید فدراسیون فوتبال مصاحبه علیه مقامات فدراسیون فوتبال 2 میلیارد تومان جریمه نقدی در پی خواهد داشت.وی افزود: نمونه این جریمه جواد نکونام است که ظاهرا به دلیل چند مصاحبه علیه مقامات و ارکان فدراسیون فوتبال 5 میلیارد تومان جریمه نقدی شده است. به هر حال نیاز است که بسیاری از قوانین و آئین نامه های انضباطی فوتبال ما به روز شوند.باختر تصریح کرد: به عنوان مثال برخی قوانین تعیین وضعیت فوتبال باید طبق الزام فیفا باید تا سال 2020 به روز رسانی می شد اما اکنون که 2024 هستیم هنوز این اتفاق رخ نداده است. خوش شانس هستیم که هنوز این قوانین تغییر نکرده محل چالش نیستند وگرنه در این زمینه هم با مشکلاتی مواجه می شدیم. این وکیل ورزشی در خصوص اینکه آخرین به روز رسانی آئین نامه انضباطی فوتبال کشورمان مربوط به سال 1397 است گفت: فیفا معمولا هر دو سال یکبار قوانین انضباطی خود را به روز رسانی می کند و بهتر است که ما هم قوانین انضباطی خود را هرچه سریع تر به روز کنیم.

257 251

نظر شما