شناسهٔ خبر: 67212266 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مردان آمریکایی از ارتش فراری‌اند

امیرمحمد سهرابی

طبق آنچه گزارش شده است، مردان آمریکایی به دلیل آنکه حین خدمت سربازی به‌طور فزاینده‌ای از جامعه کنار گذاشته می‌شوند، علاقه خود را به خدمت از دست داده‌اند و همین مسئله باعث کمبود نیرو در ارتش ایالات متحده و افزایش اتکا این کشور به نیروهای زن می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری «میلیتری» با استناد به داده‌های مربوط به استخدام ارتش ایالات متحده گزارش داد که آمار استخدام طی دهه گذشته ۳۵ درصد افت کرده و از حدود ۵۸ هزار سرباز در سال ۲۰۱۳ به ۳۷ هزار و ۷۰۰ در سال ۲۰۲۳ کاهش پیدا کرده است. این درحالیست که استخدام زنان هر سال ثابت بوده و رقم ۱۰ هزار سرباز را نشان می‌دهد.

این روند کاهشی در تعداد استخدام نیروهای مرد باعث شده تا نیروی زمینی ارتش آمریکا نتواند سهمیه‌های استخدامی خود را برآورده کند. بزرگترین شاخه نظامی ایالات متحده در اهداف خود با کمبود مواجه شد و سال گذشته میلادی تا ۱۰ هزار استخدامی و در سال ۲۰۲۲ تا ۱۵ هزار نفر کسری جذب نیرو داشت. این باعث شد تا نیروی زمینی ارتش آمریکا هدف سال جاری میلادی خود را ۱۰ هزار نیرو کاهش داده و آن را به ۵۵ هزار نفر کاهش دهد. البته سایر شاخه‌های نظامی ایالات متحده هم با کمبودهای مشابهی مواجه هستند.

«مت گاتز» نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا از ایالت فلوریدا و دیگر سیاستمداران محافظه‌کار به بحران جذب نیرو در ارتش این کشور پرداختند و مواردی نظیر نابرابری در حوزه نژاد، جنسیت و گرایش جنسی را برجسته کرده‌اند.

آخرین نظرسنجی موسسه «نشنال دیفنس ریگان» که در ماه نوامبر منتشر شد، نشان داد که ۴۶ درصد از آمریکایی‌ها به ارتش کشور خود «اعتماد زیادی» دارند که نسبت به ۷۰ درصد در سال ۲۰۱۸ کاهش یافته است. هم‌چنین حدود نیمی از پاسخ‌دهندگان نابرابری‌های اجتماعی را دلیل این کاهش دانسته‌اند.

داده‌های جمعیتی ارتش ایالات متحده نشان می‌دهد که ارتش طی سالهای اخیر کمتر نیروهای مرد و سفیدپوستان را جذب کرده است. ۸۴.۴ درصد نیروها در سال ۲۰۲۳ مرد بوده‌اند که نسبت به ۸۶.۴ درصد دهه گذشته، با کاهش روبه‌رو بوده است. هم‌چنین سال گذشته میلادی ۵۳.۵ درصد نیروها سفید پوست بوده‌اند که باز هم نسبت به ۶۱.۷ درصد سال ۲۰۱۱ کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام

نظر شما