شناسهٔ خبر: 67212174 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خبر داد:

امضای ۲۲.۵ میلیادر دلار قرارداد در دولت سیزدهم/ درآمد حاصل از قرارداد‌های امروز، ۱۷ میلیارد دلار است

محسن خجسته‌مهر گفت: در دولت سیزدهم در شرکت ملی نفت ایران ۲۲.۵ میلیارد دلار قرارداد امضا کردیم که ۸۰ درصد از آن مربوط به توسعه میادین مشترک نفت و گازی بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محسن خجسته‌مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران صبح امروز در آیین امضای قرارداد‌های طرح توسعه و بهره‌برداری میدان‌های چنگوله و بندکرخه و خرید خدمات فرآورش نفت خام با سرمایه‌گذاری حدود ۲ میلیارد دلار گفت: در دولت سیزدهم در شرکت ملی نفت ایران ۲۲.۵ میلیارد دلار قرارداد امضا کردیم که ۸۰ درصد از آن مربوط به توسعه میادین مشترک نفت و گازی بوده است.

 

وی افزود: در دو دولت گذشته در مجموع ۱۳ میلیارد دلار قرارداد امضا شده بود. در واقع در دولت سیزدهم، سالانه شش برابر سال‌های گذشته قرارداد نفتی امضا شده است.

 

خجسته‌مهر در رابطه با قرارداد توسعه میدان چنگوله گفت: ۱.۳ میلیارد دلار سرمایه مورد نیاز برای توسعه میدان چنگوله، واقع در استان ایلام است. با حفاری ۲۵ حلقه چاه و احداث تاسیسات فرآورشی در این میدان، ظرفیت تولید نفت روزانه ۶۰ هزار بشکه افزایش می‌یابد. ایجاد ۶۵۰۰ موقعیت شغلی و درآمد ۱۳ میلیارد دلاری، از جمله مزیت‌های دیگر توسعه این میدان است.

 

وی در باره میدان بندکرخه اظهار کرد: توسعه میدان بندکرخه در استان خوزستان نیز عایدی ۳.۵ میلیون دلاری و ایجاد ۲۵۰۰ موقعیت شغلی را به همراه دارد. در این میدان با سرمایه‌گذاری ۴۳۵ میلیون دلار و حفر ۱۴ حلقه چاه، ظرفیت تولیدی آن به ۱۸ هزار بشکه در روز می‌رسد.

 

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در پایان گفت: ارزش این طرح‌ها ۲ میلیارد دلار و درآمد حاصل از آن‌ها ۱۷ میلیارد دلار است. تا پایان امسال خبر‌های خوشی در رابطه با انعقاد قرارداد‌های توسعه خواهید شنید.

نظر شما