شناسهٔ خبر: 67212157 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماز عید قربان در مصلای امام علی (ع) کرمان اقامه می‌شود

کرمان - ایرنا - رییس ستاد نماز جمعه کرمان گفت: نماز عید قربان در شهر کرمان ساعت ۶:۳۰ صبح در محل مصلای بزرگ امام علی (ع) شهر کرمان اقامه می‌شود.

صاحب‌خبر -

مهدی صدفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن عرض تبریک به مناسبت عید سعید قربان افزود: صبح روز عید قربان دعای پرفیض ندبه و برنامه‌های فرهنگی از ساعت ۵:۳۰ تا ۶:۳۰ در مصلای امام علی (ع) برگزار می شود.

وی اظهار داشت: نماز عید سعید قربان ساعت ۶:۳۰ دقیقه با حضور ملت شهیدپرور و خداجوی شهر کرمان به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان برگزار می‌ شود.

رییس ستاد نماز جمعه کرمان با بیان اینکه از ساعت چهار و نیم صبح فردا اتوبوس های شرکت واحد آماده انتقال نمازگزاران به مصلا هستند اظهار داشت: امکانات اولیه و تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه نماز عید قربان در کرمان اندیشیده شده است.

وی تاکید کرد: فردا نماز عید قربان در بیش از ۵۴ منطقه استان کرمان در میعادگاه‌های نماز جمعه اقامه می شود.

روز دهم ذی‌الحجه، روز عید قربان (عید اضحی) و از اعیاد بزرگ اسلامی و نقطه وحدت و همبستگی ملت‌های مسلمان و دعای نماز این عید عزت، شرف و بالندگی مسلمانان است.

در این روز ابراهیم نبی از آزمایش قربانی کردن پسر خود اسماعیل موفق بیرون آمد و خداوند گوسفندی را برای قربانی کردن فرستاد.

عید قربان عید رهایی انسان از تعلقات نفسانی است؛ همان تعلقاتی که انسان را در راه اطاعت خداوند وسوسه می کند و به جای طی مسیر، انسان را به ماندن می خواند.

قربانی کردن در این روز نیز مظهر آزاد شدن از خواسته ها و خواهش های دل در برابر معشوق حقیقی است.

نظر شما