شناسهٔ خبر: 67212108 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مصطفی پورمحمدی:

اگر دولت بخواهد موفق باشد باید به دنبال مردم و بخش خصوصی حرکت کند

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با حضور در جمع اعضای اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران در جریان مطالبات بخش خصوصی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام "مصطفی پورمحمدی" امروز (یکشنبه) در نشستی با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، تعاون و اصناف ایران اظهار داشت: امروز آمده‌ایم که شنونده باشیم و با شما گفتگو‌های بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان این که برای حل مشکلات و پیشرفت عمومی کشور، نظرات همه را می‌خواهیم، بیان کرد: نمی‌خواهم ادعا کنم و وعده بدهم، امروز جامعه ادعا‌ها و وعده‌ها را قبول ندارد.

پورمحمدی گفت: می‌توانم پیشینه‌ام را مبنای همکاری‌های آینده قرار دهم، اگر دولت بخواهد موفق باشد باید به دنبال مردم و بخش خصوصی حرکت کند.

این نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اساس برنامه‌های ما باید بر اساس ثبات باشد تا پیش بینی پذیر، قابل محاسبه و اندازه‌گیری باشیم؛ به این منظور باید سناریو‌های قابل درک و عمل طراحی شود، ثبات یک اصل عمده در اقتصاد است و سعی می‌کنم به این اصل توجه جدی داشته باشم.

حجت الاسلام پورمحمدی بر لزوم اعتمادسازی تاکید کرد و اظهار داشت: در غیر این صورت همه نقشه‌های ما بی ثمر خواهد ماند.

وی خاطرنشان کرد: اعتماد معجزه می‌کند و امروز ما به معجزه نیاز داریم، معجزه‌ای که با مردم باید شکل بگیرد و به این منظور باید صادقانه با مردم صحبت کنیم.یکی از دغدغه‌های اصلی ما این است که جامعه نه به وعده‌های ما اعتماد می‌کند و نه به برنامه‌های ما و نه به ادعا‌ها که باید فکری برای آن کرد.

پورمحمدی گفت: من وقتی در وزارت کشور بودم ان جی او و ثمن‌ها را فعال کردم، زیرا به نقش مردم و تشکل‌ها باور دارم. این را به آقای ایوبی معاونت فرهنگی سپردم هر چند این معاونت برای اولین بار و آخرین بار در دوران وزارت من در وزارت کشور وجود خارجی داشت.

مقابله با تحریم‌ها، دیپلماسی اقتصادی، روابط بین‌المللی کشور، ناترازی زیرساخت‌های تولید، برق و گاز، نبود رغبت نزد بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری، مشکلات ارزی، بانکی، بیمه‌ای، مالیاتی، مبارزه با فساد، تقویت سرمایه اجتماعی در کشور، اصلاح ساختار اقتصادی کشور و تبیین جایگاه دولت و مردم و نقش بخش خصوصی، آسیب‌های اقتصاد تکلیفی و قیمت گذاری دستوری، صدور بخشنامه‌های متعدد، ناترازی انرژی، چگونگی هدایت نقدینگی به سمت بازار و تولید، نقش بازار سرمایه در اقتصاد، بنگاه‌داری بانک‌ها و لزوم تاسیس و راه‌اندازی نهاد تنظیم‌گر و رگولاتور، اجرای سند توسعه بخش تعاون و ارتقای سهم آن به ۲۵درصد در اقتصاد، مبارزه با قاچاق، ناترازی آب و فرونشست زمین، تغییر اقلیم، وضعیت وخیم صنعت هوایی و حمل و نقلی کشور، لزوم توجه به صنعت هوا فضای کشور و ... از جمله مهمترین مسائل و مشکلاتی بود که توسط فعالان اقتصادی و نمایندگان بخش خصوصی در این جلسه مطرح شد.

نظر شما