شناسهٔ خبر: 67212099 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مومن آرانی:

تعداد تشییع کنندگان، معیار اقبال مردم به شهید جمهور بود

استاد علوم اجتماعی تشییع در فرهنگ شیعه را نشان دهنده تشیع شیعه دانست و با یادآوری اشخاص خاصی که در تشییع امامان معصوم علیهم السلام حضور داشتند، تصریح کرد: تشییع در فرهنگ های مختلف مورد اهمیت است و نشان دهنده اقبال مردم به افراد خاص است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، دکتر علی رضا مومن آرانی پژوهشگر علوم اجتماعی در گردهمایی پنجم از سلسله گردهمایی‌های اصحاب علوم انسانی و اجتماعی در یادبود شهدای پرواز اردیبهشت که در سالن شهید بهشتی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام برگزار شد ضمن گرامیداشت نام و یاد شهید خدمت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و سایر شهدای خدمت که جان خود را در راه اهداف نظام جمهوری اسلامی فدا کردند، به بررسی و تحلیل واژه های تشییع و تشیع در فرهنگ اسلامی پرداخت و اظهار داشت: تشییع با هویت شیعه گره خوره است و تعداد تشییع کنندگان در تاریخ نشان دهنده تعداد شیعیان واقعی بوده است.

استاد علوم اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود به تشییع باشکوه شهدای خدمت توسط مردم اشاره و با یادآوری تشییع های گسترده مردمی در طول تاریخ، گفت: اگر تشییع فردی در جامعه اسلامی زیاد شود نشان دهنده این است که فرد نسبتی از ارزش های اخلاقی را داشته است و مورد قبول مردم بوده است.

دکتر مومن آرانی نسبت شیعه در حوزه های نظر و عمل با امام معصوم را مهم ارزیابی کرد و با بیان ویژگی های شیعه از نگاه معصومین علیهم السلام، گفت: نسبت گیری با امام علیه السلام لمس حقیقت است و شیعه را به حقیقت نزدیکتر می کند.

وی تشییع در فرهنگ شیعه را نشان دهنده تشیع شیعه دانست و با یادآوری اشخاص خاصی در که در تشییع امامان معصوم علیهم السلام حضور داشتند، خاطرنشان کرد: تشییع در فرهنگ های مختلف مورد اهمیت است و نشان دهنده اقبال مردم به افراد خاص است.

نظر شما