شناسهٔ خبر: 67211835 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در پی شکایت انجمن دوستداران طبیعت خوزستان؛

حریم و بیشه رودخانه مارون بهبهان از زباله‌ها پاکسازی شد +فیلم

در پی شکایت انجمن دوستداران طبیعت خوزستان؛ دبیر کمیته حقوقی انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست خوزستان از پاکسازی حریم و بیشه رودخانه مارون شهرستان بهبهان که سالها۶ی مدیدی به محلی برای تخلیه غیرقانونی پسماند تبدیل شده بود، خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد داسمه با اعلام این خبر به خبرنگار ایلنا گفت: حریم و بیشه رودخانه مارون در شهرستان بهبهان که‌ سال‌های سال محل تخلیه غیرقانونی و غیراصولی پسماند روستاهای کردستان بزرگ، کردستان کوچک و پرچله زار بود پس از شکایت کمیته حقوقی انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست استان خوزستان به دادسرای عمومی و انقلاب بهبهان و پیگیری شعبه بازپرسی سرانجام پاکسازی شد.

وی با اشاره به این موضوع که تخلیه زباله بر خلاف قانون و بند «ج» و ماده ۱۲ قانون مدیریت پسماند در طی این سال ها انجام می گرفت، افزود: متاسفانه طی سال ها، پسماند روستاهای کردستان بزرگ، کردستان کوچک و پرچله‌زار در بستر و حریم رودخانه مارون و همچنین پسماند روستای پیرآباد تشان نیز در مسیلی که به این رودخانه منتهی است، تخلیه می‌شد که این روش دفع پسماند، خلاف قانون مدیریت پسماند بوده و بهداشت عمومی را مستقیما به خطر می انداخت.

داسمه تصریح کرد: گزارشات مکرر، پیگیری‌های حقوقی و حقیقی، تصاویر دریافتی از دوستداران طبیعت و فعالان محیط زیست نشان از وضعیت اسفبار و غیربهداشتی و تهدید علیه بهداشت عمومی بوده که می توان این اقدامات را نتیجه سال های سال بی مسئولیتی و نادیده گرفتن قانون پسماند دانست. در پی نگرانی عمومی و درخواست های بسیاری از مردم، این انجمن را بر آن داشت تا موضوع را از طریق دادستان عمومی انقلاب بهبهان دنبال کند تا حیات مظلومانه این جغرافیای در خطر را از مرگ تدریجی نجات دهد.

وی گفت: خوشبختانه این اتفاق، نتیجه بخش بود و سرانجام حریم و بیشه رودخانه مارون بهبهان از زباله پاکسازی شد.

mp4

حریم و بیشه رودخانه مارون بهبهان از زباله‌ها پاکسازی شد +فیلم

حریم و بیشه رودخانه مارون بهبهان از زباله‌ها پاکسازی شد +فیلم

حریم و بیشه رودخانه مارون بهبهان از زباله‌ها پاکسازی شد +فیلم

انتهای پیام/

نظر شما