شناسهٔ خبر: 67211818 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

به همت نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

کتاب «معرفی پروتکل‌های غنی‌سازی روابط زوجین و پیشگیری از طلاق» منتشر شد + لینک

کتاب «معرفی پروتکل‌های غنی‌سازی روابط زوجین و پیشگیری از طلاق» اثر علیرضا فاضلی مهرآبادی، مالک بسطامی و حسین کارسازی روانه بازار نشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب «معرفی پروتکل‌های غنی‌سازی روابط زوجین و پیشگیری از طلاق» اثر علیرضا فاضلی مهرآبادی، مالک بسطامی و حسین کارسازی است که در پژوهشکده اخلاق و معنویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه در ۴۳۷ صفحه به چاپ رسید. 

میزان طلاق و تعارض‌های زناشویی در طول دهه‌های اخیر در حال افزایش روز افزون است و یکی از اولویت‌های کشور پیشگیری از طلاق و افزایش رضایت زناشویی زوجین است.

این اثر منبع راهنمای عملی برای روان‌شناسان، خانواده درمان‌گران، مشاوران و سایر متخصصان حوزه زوج و خانواده در زمینه انتخاب و عرضه مداخلات مبتنی بر شواهد در زمینه غنی‌سازی روابط زوجین و پیشگیری از طلاق است.

 ساختار اثر

این کتاب در سه بخش تألیف شده است؛ بخش اول با عنوان «کلیات» به بررسی ضرورت مداخلات غنی‌سازی روابط زوجین و پیشگیری از طلاق، رویکردهای پیشگیرانه در کار با زوج‌ها و تعریف غنی‌سازی‌ روابط زوجین و پیشگیری از طلاق پرداخته و تاریخچه پروتکل‌های غنی‌سازی روابط زوجین و پیشگیری از طلاق، غنی‌سازی‌ روابط زوجین و پیشگیری از طلاق به عنوان رویکرد روانی - تربیتی و عوامل موثر در رضایت زناشویی و پیشگیری از طلاق را شرح داده است.

کتاب «معرفی پروتکل‌های غنی‌سازی روابط زوجین و پیشگیری از طلاق» منتشر شد

نویسنده در بخش دوم با عنوان «پروتکل‌های غنی‌سازی روابط زوجین و پیشگیری از طلاق در جهان» ضمن تبیین برنامه آموزش غنی‌سازی ازدواج(TIME)، برنامه مواجهه با ازدواج(ME) و برنامه ارتباط زوجین(CC)، کاربرد عملی مهارت‌های رابطه صمیمی(PAIRS)، برنامه ارتقای رابطه(RE) و برنامه آماده سازی/غنی‌سازی نسخه سفارشی را تشریح کرده و مداخله مبتنی بر تصویرسازی ارتباطی، برنامه انجمن غنی‌سازی زوجین در ازدواج (A.C.M.E) و برنامه پیشگیری و توانمندسازی رابطه(PREP) را به نگارش درآورده است.

«پروتکل‌های غنی‌سازی روابط زوجین، پیشگیری از طلاق و زوج درمانی با رویکرد اسلامی» عنوان سومین و آخرین بخش از کتاب حاضر است که در آن برنامه پیشگیری از طلاق، بسته آموزش پیشگیری از طلاق و غنی سازی روابط زوجین بر اساس زوج درمانی اسلامی بیان شده و زوج درمانی مبتنی بر خود نظم دهی با رویکرد اسلامی، مداخلات زوج درمانی شناختی رفتاری مبتنی بر شکرگزاری اسلامی و پروتکل زناشویی درمانگری با رویکرد اسلامی مورد تأکید قرار گرفته است.

علاقه مندان برای خرید اینترنتی این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی http://shop.isca.ac.ir/  مراجعه کنند.

نظر شما