شناسهٔ خبر: 67211788 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهدای ایران | لینک خبر

فرانسه از ورود

دادگاهی در فرانسه اعلام کرد که از ورود شرکت ها و بازدید کنندگان اسرائیلی به نمایشگاه بزرگ تسلیحاتی

صاحب‌خبر -

شهدای ایران:دادگاهی در فرانسه اعلام کرد که از ورود شرکت ها و بازدید کنندگان اسرائیلی به نمایشگاه بزرگ تسلیحاتی "یورو استوری" در پاریس جلوگیری می کند.


به گزارش عربی 21، فرانسه در ماه گذشته، به دلیل جنایات جنگی و نسل کشی در غزه، غرفه ی رژیم "اسرائیل" را که قرار بود با 74 غرفه دار از این رژیم اشغالگر در آن حضور داشته باشد، لغو کرد ؛ اما پس از آن، به گزارش روزنامه عبری یدیعوت آحرونوت یک سازمان حامی فلسطین دادخواستی را به دادگاه ارائه کرد که در آن تاکید شده بود "لغو غرفه، غیبت اسرائیلی ها از نمایشگاه را تضمین نمی کند".

بنابر این دادخواست، دادگاه این شکایت را پذیرفت و به شرکت برگزارکننده نمایشگاه تسلیحات دستور داد تا از ورود اسرائیلی هایی که ممکن است واسطه این شرکت های اسلحه سازی اسرائیلی باشند، جلوگیری کند.

در همین زمینه دادگاه فرانسه دیروز (شنبه) اعلام کرد که از ورود شرکت ها و بازدید کنندگان اسرائیلی به نمایشگاه بزرگ تسلیحاتی "یورو استوری" در پاریس جلوگیری می کند.

در حکم این دادگاه آمده است "ورود هر شخص یا نهاد حقوقی که ممکن است برای شرکت های اسرائیلی به عنوان واسطه کار کند، ممنوع است".

این دادگاه همچنین خاطرنشان کرد که تصمیم برگزارکنندگان برای اجازه ورود نمایندگان شرکت های اسرائیلی غیرقانونی است و به آنان دستور داده است که این قرار منع را بر سر در ورودی به مرکز همایش در شهر "ویلپنت" در حومه پاریس، جایی که نمایشگاه اسلحه در آن برگزار می شود، نصب کنند./العالم

نظر شما