شناسهٔ خبر: 67211638 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رشد 486 درصدی سودآوری در پی اصلاح ساختارهای مالی

رشد 486 درصدی سودآوری، در کنار ارتقای زیرساخت‌های فناوری‌ اطلاعات، زیرساخت‌های مالی و حفاظت از منافع سهامداران از جمله محورهای اصلی اقدامات بانک صادرات ایران در هشت ماه گذشته بوده است. رشد 486 درصدی سودآوری، در کنار ارتقای زیرساخت‌های فناوری‌ اطلاعات، زیرساخت‌های مالی و حفاظت از منافع سهامداران از جمله محورهای اصلی اقدامات بانک صادرات ایران در هشت ماه گذشته بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، محسن سیفی در نشستی با برخی مدیران ارشد این بانک، در تشریح رویکردهای نوین برای ارتقای جایگاه بانک و افزایش سهم از بازار بانک، گفت: بانک صادرات ایران با اتخاذ رویکردهای نوین و زیربنایی برای افزایش سودآوری و سهم از بازار، ارتقای زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و بخش مالی بانک را همزمان با توجه به منافع سهامداران دنبال کرده است.

او افزود: در این مسیر همچنین جذب منابع به عنوان مهمترین اهداف شعب مورد توجه بوده به نحوی که در پایان سال 1402 حجم منابع سپرده‌ای بانک از 7000 هزار میلیارد ریال فراتر رفت.

مدیرعامل بانک صادرات ایران ادامه داد: افزایش منابع و تلاش برای اصلاح ساختارهای مالی، موجب افزایش 486 درصدی سودآوری بانک در صورت‌های مالی سال 1402 نسبت به سال 1401 شد و این روند عمدتا به دلیل تمرکز تیم مدیریتی بانک در نیمه دوم سال گذشته بوده است.

او با اعلام اینکه سهم بازار بانک در این سال به 9 درصد افزایش یافت، افزود: بهای تمام‌شده پول در بانک صادرات ایران نیز 35 درصد کاهش یافته است.

سیفی به بیان شرایط متفاوت بانکداری در دنیای امروز پرداخت و گفت: باید بپذیریم که مدل بانکداری در دنیا عوض شده و امروزه تقریبا بانکداری سنتی در شبکه بانکداری مدرن وجود ندارد.

او با مقایسه شرایط و روند دست‌یابی به منابع در شش ماهه دوم سال گذشته تاکنون و پشت سر گذاشتن برخی رقبای سنتی، تاکید کرد: امروز رقبای اصلی بانک صادرات ایران، نئوبانک‌ها و فین‌تک‌ها هستند و بر این اساس برنامه‌های بانک برای تقویت زیرساخت‌های فنی لازم از جمله خرید mainframe و تقویت ظرفیت تراکنش‌های پولی با جدیت و اولویت در دستور کار بوده و موفقیت‌های قابل توجهی نیز در این زمینه به دست آمده است.

مدیرعامل همچنین با تشریح اقدامات انجام شده برای اصلاح زیرساخت‌های مالی بانک، روند پشت سرگذاشتن مراحل دشوار افزایش سرمایه نقدی بانک پس از ۲۳ سال را تشریح کرد و از تداوم این برنامه‌ها برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و بهبود کفایت سرمایه بانک خبر داد.​

 

نظر شما