شناسهٔ خبر: 67211459 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

تجلیل از فعالان اقتصادی خوش رفتار از سوی وزارت اقتصاد

دومین آیین تجلیل از فعالان اقتصادی خوش رفتار (طرح تراز) با حضور سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.  

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - به گزارش شادا، در این مراسم که با حضور تعدادی از معاونان و رؤسای سازمان‌های زیر مجموعه وزارت اقتصاد و در محل این وزارتخانه برگزار شد، از حائزین رتبه‌های اول تا سوم بنگاه‌های خوش رفتار سال ۱۴۰۲ در هر یک از تقسیم‌بندی‌های دانش بنیان، جدیدالتأسیس، بورسی، سایر اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی تقدیر شد. 

این گزارش حاکی است، بنا بر اظهارات سید علی روحانی معاون سیاست‌گذاری اقتصادی وزارت اقتصاد، از میان تعداد ۹ هزار و ۱۴۴ شرکت دانش‌بنیان مورد بررسی توسط وزارت اقتصاد در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۶۰ بنگاه به عنوان خوش رفتار، شناسایی شده‌اند. 

بنا بر اعلام روحانی، همچنین از تعداد هشت هزار و ۱۲۳ شرکت جدیدالتأسیس مورد بررسی در سال ۱۴۰۲ تعداد ۹۰ بنگاه بعنوان خوش رفتار شناسایی شده‌اند. 

به گفته وی، از بین ۸۲۶ شرکت بورسی و نیز ۳۳۴ هزار و ۶۵۸ بنگاه دسته‌بندی شده تحت عنوان "سایر اشخاص حقوقی" به ترتیب، تعداد ۱۰ و تعداد ۷۴۷۰ شرکت به عنوان بنگاه خوش رفتار مورد شناسایی قرار گرفته‌اند. 

بر این مبنا، همچنین، از میان تعداد یک میلیون و ۵۸۰ هزار بنگاه مورد بررسی در دسته‌بندی "اشخاص حقیقی" تعداد یک میلیون و دو هزار و ۴۴۴ شرکت بعنوان بنگاه خوش رفتار شناسایی شده‌اند. 

این ارزیابی‌ها بر مبنای چهار گروه شاخص شامل پنج شاخص مالیاتی، پنج شاخص گمرکی، ۱۰ شاخص مختص ناشران بورسی و سه شاخص بانکی و اشتغال‌زایی از سوی وزارت اقتصاد انجام گرفته است. 

بنا بر اظهارات معاون سیاست‌گذاری وزارت اقتصاد، اطلاعات اشخاص حقوقی و حقیقی نیز از منظر خوش رفتاری و بررسی فهرست نهایی از حیث معوقات سازمان تأمین اجتماعی، ضمانت‌نامه‌ها و چک برگشتی، اتصال به سامانه مؤدیان و پایانه‌های فروشگاهی و موضوعات مرتبط با پولشویی مورد ارزیابی گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما