شناسهٔ خبر: 67211437 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ناپایداری‌های فصلی و محلی استان اردبیل را فرامی‌گیرد

اردبیل - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان اردبیل با صدور هشدار سطح زرد شماره ۱۰ نسبت به فعالیت سامانه بارشی توام با ناپایداری‌های فصلی و محلی در این استان هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا و بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل ، زمان شروع این سامانه از بعد از ظهر یکشنبه (۲۷ خرداد) تا صبح چهارشنبه (۳۰ خرداد) و نوع مخاطره

وزش تندبادهای موقتی ، بارش باران (گاهی توام با رگبار و رعدوبرق) و احتمال رخداد تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی شده است.

مناطق اثر این سامانه مناطق مرکزی و جنوبی و شهرستان‌های گرمی و انگوت با احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها ، احتمال اصابت صاعقه به‌ویژه در مناطق کوهستانی و دامنه کوه‌ها و احتمال اختلال موقتی در عملیات پروازی در فرودگاه‌های استان می‌باشد.

مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان اردبیل بر اجتناب از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها ، احتیاط در صعود به ارتفاعات به‌ویژه کوه سبلان ، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی جهت جلوگیری از خسارات احتمالی ، اطلاع‌رسانی به عشایر برای آگاهی از وضعیت جوی جهت جلوگیری از خسارات احتمالی و احتیاط در انجام عملیات عمرانی و ساختمانی در فضای باز تاکید کرده است.

اردبیل و شهرستان‌های این استان از شرایط هوایی و اقلیمی متغیری برخوردار هستند و مشاهده جلوه‌هایی از هوای فصول گوناگون در یک دوره زمانی کوتاه از جاذبه‌های طبیعی برای گردشگران علاقه‌مند در این استان است.

نظر شما