شناسهٔ خبر: 67211293 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

گلیم‌های ۲۴ استان در موزه فرش

در روز پایانی هفته صنایع‌دستی، نمایشگاه ترویجی جغرافیای گلیم ایران با رونمایی از ۱۱۲ اثر آغاز به کار کرد و تا ۱۳ تیرماه ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، مراسم افتتاحیه نمایشگاه ترویجی جغرافیای گلیم ایران عصر روز شنبه ۲۶ خرداد ماه در موزه فرش ایران با حضور معاون صنایع‌دستی، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در موزه فرش ایران برگزار شد. 

در این نمایشگاه آثار ۲۴ استان در آن به نمایش در آمده است و ۱۱۲ اثر از مجموع ۲۲۰ اثر ارسالی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، خراسان رضوی، خراسال شمالی، خراسان جنوبی، خوزستان، فارس، قزوین، کردستان، سمنان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، مازندران، لرستان، همدان و مرکزی برگزیده و به نمایش گذاشته شده‌اند. 

هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی و آشنایی با گلیم مناطق مختلف کشور، آشنایی با آموزش‌های مرتبط با گلیم، حفظ و تداوم کار تولیدکنندگان و تهیه بانک جامع گلیم مناطق مختلف کشور برپا شده است. 

این نمایشگاه با مشارکت موزه فرش ایران و تشکل‌های غیردولتی استان‌های مختلف برپا شده و همه روزه از ساعت ۹ الی ۱۸ پذیرای مردم است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما