شناسهٔ خبر: 67211091 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صعود بدون مجوز کوهنورد ماکویی به قله آرارت

رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت: کوهنورد حادثه دیده ماکویی در قله آرارات ترکیه، به صورت شخصی صعود کرده بودو مجوزی از طرف فدراسیون نداشت.

صاحب‌خبر -

صعود بدون مجوز کوهنورد ماکویی به قله آرارت
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی در ارتباط با خبر ورزشی شبکه خبر گفت: اکبر خلیلی از کوهنوردان شهرستان ماکو دو روز قبل در ارتفاعات قله آرارات ترکیه بر اثر سقوط جان خود را از دست داد.
وی افزود: این کوهنورد بر اثر این حادثه که در منطقه یخی رخ داده است، به دره مجاور سقوط کرد و روز گذشته امدادگران کشور ترکیه پیکر او را پیدا کردند، اما هنوز به پایین قله منتقل نکرده اند.
رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت: تیمی به سرپرستی رئیس هیئت و معاونت هلال احمر استان آذربایجان غربی به منطقه می‌روند تا مراحل قانونی انتقال پیکر این کوهنورد به پایین قله و کشور انجام شود. با توجه به احتمال سقوط بهمن این انتقال باید در شب صورت گیرد.
زارعی در خصوص اینکه مجوزی برای صعود تیم ماکویی برای صعود به قله آرارات ترکیه صادر شده بو، خاطرنشان کرد: این صعود شخصی بوده و مجوزی هم از فدراسیون صادر نشده، ضمن آنکه برای صعود به قله آرارات از ترکیه هم اجازه گرفته نشده است. با این حال کوهنوردان ایرانی با توجه به همرزی این قله با کشورمان با منطقه آشنایی دارند.
وی در خصوص اینکه حادثه برای کوهنوردان ایرانی قبلا هم در منطقه آرارات رخ داده است، گفت: کوهنوردان ما آماتور نیسند، اما زیرنظر مربیان حرفه‌ای هم آموزش مهارت‌های مهم و فردی در این رشته را ندیده اند.
رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت: فدراسیون سالانه بیش از ۳۵ دوره آموزشی برگزار می‌کند که حدود ۵۰ هزار کوهنورد در این دوره‌ها شرکت می‌کنند. با آماری که از باشگاه‌های کوهنوردی در فدراسیون ثبت شده است، ۷۰۰ باشگاه کوهنوردی در کشور فعال هستند.

<div id="video-display-embed-code_11220969"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4260993/11220969?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما