شناسهٔ خبر: 67210976 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

منتظری:

جذب قضات توانمند در دیوان عالی کشور، یکی از برنامه‌های این مجموعه است

منتظری: رئیس دیوان عالی کشور در جلسه شورای معاونین، جذب قضات توانمند و استقرار کارشناسان در دیوان عالی کشور را از برنامه‌های این مجموعه برای بهبود عملکرد و افزایش مختومه‌ها عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عالی کشور در جلسه شورای معاونین ضمن تبریک اعیاد ماه شریف ذی‌الحجه با تاکید بر لزوم کار کارشناسی گفت: پاسخگویی مناسب به مراجعین و طرح استقرار کارشناس در دبیرخانه دیوان عالی کشور به منظور بررسی درخواست‌ها امر مطلوبی در جهت مدیریت پرونده‌های وارده و رسیدگی به درخواست مراجعین خواهد بود.

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه از معاون برنامه‌ریزی خواست؛ در اولین فرصت با برگزاری جلسات با حضور مسئولین مربوطه از دیوان عالی و دادستانی کل کشور، طرح جامعی در خصوص ساماندهی ورودی مراجعین و تأمین سالن انتظار مناسب، برای تکریم شایسته ارباب رجوع و پاسخگویی دقیق به مراجعین ارائه کنند.

حجت‌الاسلام منتظری جذب قضات توانمند در دیوان عالی کشور را یکی از برنامه‌های این مجموعه برای بهبود عملکرد و افزایش مختومه‌ها عنوان کرد و گفت: در این زمینه تدابیر ویژه اتخاذ شود و برنامه‌ریزی‌های لازم برای مباحث رفاهی همکاران انجام شود.

حجت‌الاسلام سیدکریمی معاون قضایی دیوان عالی کشور در امر ارجاع، در خصوص رسیدگی به درخواست‌های اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور گفت: درخواست‌های اعاده دادرسی برای بار اول به صورت سیستمی و از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی صورت می‌گیرد و برای دفعات بعد به صورت حضوری است به گونه‌ای که مراجعه کننده مدارک و اسناد موجود را به کارشناس مربوطه در دبیرخانه تحویل می‌دهد و پس از بررسی مدارک، درخواست مطروحه ثبت می‌شود؛ این راهکار موجب کاهش ورودی درخواست‌های اعاده دادرسی ماده ۴۷۴ خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما