شناسهٔ خبر: 67210833 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان:

بعد از شهید رئیسی، انتخاب رئیس جمهور سخت شد

فاطمه افضلی

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهید رئیسی ملاک‌ها و سطح توقعات را بالا برد و مردم وقتی دیدند رئیس جمهوری فعال، خستگی‌ناپذیر، فهمیده و مردمی داشتند، اکنون توقع دارند رئیس جمهور بعدی در همین سطح و بلکه بالاتر باشد و این کار را سخت می‎‌کند. بنابراین باید بیشترین دقت را به کار ببرند و در انتخاب اصلح تلاش کنند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین احمد شیخ بهایی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اهمیت انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اظهار کرد: جو قبل از شهادت آیت‌الله رئیسی به گونه‌ای بود که دولت به شدت مشغول خدمت‌رسانی بود و رسانه‌های بیگانه که طبیعتشان است و بعضی از خودی‌ها بنا را بر تخریب یا عدم انعکاس فعالیت‌ها گذاشته بودند.

وی ادامه داد: خود دولت نیز به قدری مشغول به کار بود که نه وقتی برای کار رسانه‌ای خود می‌گذاشت و نه وقتی برای دفاع از خود و حادثه سقوط بالگرد که اتفاق افتاد، خداوند برای شهید رئیسی جبران کرد؛ یعنی او که خالصانه برای خدا کار می‌کرد، خدا رسانه‌اش شد و نه فقط همه فعالیت‌ها بلکه پشت صحنه‌ها، زندگی خصوصی، مناجات‌ها و اشک‌هایش در رسانه‌های بین‌المللی مطرح شد و خدا برای شهید رئیسی جبران کرد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان گفت: مردم نیز عشقشان را نشان دادند و بدرقه‌ای که دیدیم، در واقع حماسه‌آفرینی بود و دنیا این پیام مردم را فهمید و احترام کرد، حتی در سازمان ملل و شورای امنیت؛ کشورهای بسیاری این حادثه را تسلیت گفتند و هیئت فرستادند. در چندین کشور عزای عمومی اعلام شد و هنوز در برخی نشست‌ها مثل بریکس به احترام شهدای خدمت یک دقیقه سکوت می‌کنند.

وی اظهار کرد: خداوند متعال جبران کرد آنچه را که گذشت اما به تعبیر مقام معظم رهبری دل آدم می‌سوزد زیرا کسانی در وقتی که فعالیت‌های رئیس جمهور شهید به شدت ادامه داشت، تخریب یا سکوت می‌کردند و بعد از شهادت ایشان همه زبان گویا شدند.

شیخ بهایی با اشاره به اینکه حماسه حضور مردم در بدرقه شهدای خدمت ثباتی به کشور داد، افزود: با تصمیم به موقع مقام معظم رهبری در تعیین مسئولیت معاون اول رئیس جمهوری به عنوان مدیر هیئت دولت و تکلیف برگزاری انتخابات طبق قانون(طی ۵۰ روز)، کارها به سرعت پیش رفت با اینکه هیچ آمادگی از قبل نبود و برای مسئولان و حتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که از چند ماه قبل جلسات برگزار و تصمیم گیری می‌کردند، فرصتی نبود اما در این شرایط همه کارها به سرعت انجام و حتی تعیین صلاحیت‌ها با اینکه کار خیلی سنگینی بود، در زمان مقرر انجام شده و نامزدها در دوره تبلیغات خود وارد شدند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: کارها به سلامت در حال پیش رفتن است که این نشان از استقامت نظام جمهوری اسلامی و بنیه عظیم مردمی این نظام دارد که در چنین سطحی که رئیس جمهور و وزیر خارجه که هر دو در سیاست‌های بین‌المللی هر دو موثر بودند و به شهادت رسیدند، اما همه چیز سر جای خودش محکم و بدون نا امنی و به هم ریختگی پیش می‌رود و این عنایت خداوند است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت انتخاب اصلح بیان کرد: شهید رئیسی ملاک‌ها و سطح توقعات را بالا برد و مردم وقتی دیدند رئیس جمهوری فعال، خستگی‌ناپذیر، فهمیده و مردمی داشتند، اکنون توقع دارند رئیس جمهور بعدی در همین سطح و بلکه بالاتر باشد و این کار را سخت می‌کند. بنابراین مردم باید بیشترین دقت را به کار ببرند و در انتخاب اصلح تلاش کنند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان تصریح کرد: ما دوره تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را در واقع دوره ویژه رشد سیاسی کشور می‌بینیم که بسیاری افراد وارد گود می‌شوند و همه مردم در حال فکر، دیدن تبلیغات و تصمیم‌گیری هستند و امیدواریم با تصمیماتی که خود کاندیداها، هوادارانشان و مردم می‌گیرند انشاءالله رئیس جمهوری در تراز آیت الله رئیسی برای کشور انتخاب شود و به مردم خدمت کند.

انتهای پیام

نظر شما