شناسهٔ خبر: 67210665 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۳۰ هزارتن کود یارانه ای برای کشاورزان همدانی تامین شد

همدان- ایرنا- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: ۱۳۰ هزار تن انواع کودهای یارانه ای شامل ازته، فسفات و پتاسه برای توزیع بین کشاورزان همدان تامین شد.

صاحب‌خبر -

بهروز الیاسی روز یکشنبه در نشست خبری بمناسبت هفته جهاد کشاورزی افزود: همچنین در سه ماه ابتدای سالجاری مقدار ۷۷۵ تن کود پتاسه و ۷۷۰ تن کود فسفاته مطابق برنامه ابلاغی ۲۰ هزار تنی این کودها در سال ۱۴۰۳ استان تأمین، تدارک و توزیع شده است.

وی درباره برنامه ۱۱۰ هزار تنی برای کودهای ازته در استان نیز گفت: تاکنون حدود ۱۹ هزار و ۱۰۰ تن از آن تأمین و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان عنوان کرد: ۹۰ درصد کودهای توزیعی این شرکت از تولیدات داخلی کشور است که استانداردهای لازم را دارد و کشاورزان و باغداران می توانند با خیال آسوده کودهایی را که از شبکه بزرگ توزیع ما در سراسر استان با نام و آرم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی دریافت می کنند را در مزارع خود مصرف کنند.

الیاسی افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یکی از مهمترین شرکت های زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی است که به عنوان اولین و بزرگترین زنجیره تأمین و توزیع نهاده های کشاورزی در ایران، وظیفه بسیار مهم تأمین، تدارک و توزیع انواع نهاده های کشاورزی شامل کودهای یارانه ای، سموم و بذور را در سطح کشور برعهده دارد.

وی ادامه داد: این شرکت تاکنون این وظیفه حساس را به بهترین نحو ممکن در سطح کشور انجام داده و با وجود تمامی چالش ها در چند سال اخیر به ویژه محدودیت های ریالی و ارزی و تحریم های ظالمانه تاکنون توانسته است در چارچوب برنامه ابلاغی تمامی نهاده های کشاورزی از جمله کودهای مورد نیاز بخش کشاورزی کشور را به موقع تأمین کرده و در اختیار کشاورزان قرار دهد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با اشاره به عملکرد این شرکت در زمینه توسعه و ترویج مصرف متعادل و بهینه کودهای پایه توسط کشاورزان گفت: این شرکت با برگزاری پنج دوره همایش آموزشی ترویجی و معرفی جدیدترین تولیدات کودی، گام مؤثری در تحقق این مهم برداشته است.

این مقام مسوول بیان کرد: تغذیه گیاهی ارتباط مستقیم با تولید در بخش کشاورزی دارد و بخصوص مصرف کودهای پتاسه و فسفاته با افزایش کمیت و کیفیت محصولات تولیدی کشاورزی و همچنین مبارزه بهتر با انواع تنش های محیطی ارتباط مستقیمی دارد لذا امنیت غذایی مردم نیز در گرو تولیدات با کیفیت و پایدار محصولات کشاورزی است که به منظور رسیدن به این هدف تمامی برنامه ابلاغی را تأمین و برای استفاده در کشت های زراعی و باغی استان توزیع خواهیم کرد.

الیاسی از کشاورزان خواست: برای جلوگیری از ورود کودهای نامرغوب، تقلبی و بی کیفیت به چرخه کشاورزی و ایجاد ضرر و زیان به این بخش، کودهای مورد نیاز خود را از شبکه رسمی تهیه و مصرف کنند.

نظر شما