شناسهٔ خبر: 67210662 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

اولین واکنش سارکوزی به انحلال پارلمان فرانسه/ خطر بزرگ در کمین پاریس

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور سابق فرانسه که از زمان تصمیم امانوئل ماکرون برای انحلال مجمع ملی علنی صحبت نکرده بود، گفت انحلال برای فرانسه و رئیس‌جمهور خطر بزرگی است و می‌تواند کشور را در آشوب و هرج‌ومرج فروبرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نیکلا سارکوزی، رئیس‌جمهور سابق فرانسه در مصاحبه‌ای با روزنامه «ژورنال دو دیمانش» عنوان کرد: «فرانسه در شرایطی قرار گرفته است که از دیدگاه من بیشتر تنش‌ها را ایجاد می‌کند تا شفاف‌سازی. من قدرت بیشتری برای رئیس‌جمهور آرزو داشتم.»

به نقل از لوپاریزین، در مواجهه با تهدید ناشی از این انحلال، سارکوزی قاطعانه این تصمیم را محکوم کرد که خطری بزرگ برای کشور و همچنین برای رئیس‌جمهور به شمار می‌رود.

به گفته وی، این امر می‌تواند فرانسه را در هرج‌ومرج فرو برد که فرار از آن دشوار خواهد بود.

خبر مرتبط
حمله گالانت به پاریس/ ما در نقشه راه فرانسه نخواهیم بود

اقتصادنیوز: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی جمعه ابتکار پاریس برای کاهش تنش در مرز لبنان و سرزمین‌های اشغالی را رد و فرانسه را به خصومت و دشمنی با تل‌آویو متهم کرد.

رئیس‌جمهور سابق فرانسه در رابطه‌ با پیروزی جناح راست افراطی فرانسه (اجتماع ملی) در انتخابات پارلمانی اروپا (جردن باردلا) و با زیر سوال بردن رئیس جوان ۲۸ساله‌اش گفت: حزب اجتماع ملی کار غیرقابل‌انکاری روی خود انجام داده است. جوردن باردلا هرگز در پستی مدیریتی نبوده است. وقتی این‌قدر جوان و بی‌تجربه هستید، می‌توانید سکان فرانسه را در دست بگیرید؟

خبر مرتبط
توافق آمریکا و فرانسه برای کاهش تنش میان لبنان و اسرائیل

اقتصادنیوز: رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد که با آمریکا و اسرائیل برای پیشبرد نقشه راه پاریس در مورد کاهش تنش میان لبنان و صهیونیست‌ها به توافق رسیده است.

انتخابات پارلمانی در 2 مرحله، برای ۳۰ ژوئن و هفت ژوئیه تعیین شده است. ماکرون تا سال ۲۰۲۷ رئیس‌جمهور باقی می‌ماند و مسؤول سیاست خارجی و دفاع کشور است، اما در صورت پیروزی اجتماع ملی و در دست‌ گرفتن قدرت، ریاست‌جمهوری وی، دولت و سیاست داخلی ضعیف می‌شود.

 

نظر شما