شناسهٔ خبر: 67210626 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

در گفت و گو با دیده‌بان ایران مطرح شد:

لاهوتی، عضو فراکسیون مستقلین مجلس: از قالیباف خواسته اند که نامزد انتخابات شود/ مناظره ها تعیین می کند چه کسی رئیس جمهور است/زاکانی و جلیلی نمی‌توانند رای شاخصی کسب کنند

لاهوتی، عضو فراکسیون مستقلین مجلس در پاسخ به اینکه آیا زاکانی و جلیلی در این دوره نقش نامزد پوششی را ایفا می‌کنند، به دیده‌بان ایران گفت: به باور من رای شاخصی نمی‌توانند بیاورند ولی به رای آقای قالیباف لطمه می‌زنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ محمدباقر قالیباف پس از به دست آوردن رای حداکثری صندلی ریاست مجلس حال قصد صندلی پاستور را کرده است. این در حالی است که مسعود پزشکیان، رقیب فعلی او در انتخابات به دلیل تصمیمی که برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری داشته است، از کاندیداتوری برای نایب رئیسی مجلس چشم‌پوشی کرده بود.

مهرداد لاهوتی، عضو فراکسیون مستقلین مجلس در تحلیل خود از انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به دیده‌بان ایران گفت: «انتخابات پیش‌رو فعلا دو قطب نیست. در حال حاضر جریان اعتدال و اصلاحات یک قطب شده‌اند و جریان اصولگرایان قطب دیگر و پایداری هم قطب سوم.»

وی درخصوص دو کاندیدایی که احتمال پیروزی‌شان بیشتر است، بیان کرد: «دو کاندید اصلی را آقایان پزشکیان و قالیباف می‌دانم. آقای جلیلی و باقی کاندیداها اگر تلاشی بکنند که با قالیباف یک همگرایی ایجاد کنند به نفع جریان سیاسی خودشان است.»

لاهوتی در پاسخ به اینکه آیا زاکانی و جلیلی در این دوره نقش نامزد پوششی را ایفا می‌کنند، به دیده بان ایران گفت: «به باور من رای شاخصی نمی‌توانند بیاورند ولی به رای آقای قالیباف لطمه می‌زنند.»

از قالیباف خواسته اند که نامزد انتخابات شود

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه آیا اقدام قالیباف مبنی بر گرفتن آرای اکثریت برای ریاست مجلس و سپس عزم ریاست جمهوری اقدام صحیحی بود، عنوان کرد: «حق قانونی دارند. رئیس جمهور هم می‌تواند بعد از یک دوره برای دوره بعد ثبت نام کند. ایشان به نمایندگان گفته بودند که من برنامه‌ای ندارم. این عبارت بدان معناست که ممکن بوده شخص ایشان برنامه‌ای نداشته ولی شرایطی به وجود آمده یا درخواستی شده که ایشان برای ریاست جمهوری نامزد شده‌اند.»

لاهوتی در پاسخ به اینکه آیا ممکن است حواشی پیرامون قالیباف موجب ریزش آرای وی شود، بیان کرد: «انتخابات این دروه با همه دوره‌ها متفاوت است و همه در حالت صفر قرار دارند. مناظرات این دوره تعیین‌کننده است و هر نامزدی بتواند برنامه ارائه کند، به مردم امید دهد و فضای بی‌اعتمادی موجود را در هم شکند، برنده است.»

منبع: سایت دیده‌بان ایران

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما