شناسهٔ خبر: 67210587 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پیرهادی پیشنهاد داد؛

تهران پایتخت دستگاه های جدید معاینه فنی

صاحب‌خبر -
تهران پایتخت دستگاه های جدید معاینه فنی
خبرگزاری آریا - رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت:تهران به عنوان پایلوت برای استفاده از دستگاه های جدید معاینه فنی انتخاب شود تا دیگر شهرستان ها اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری آریا ، مهدی پیرهادی در دویست و چهل و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن گرامیداشت هفته محیط زیست، اظهار کرد: در این دوره مدیریت شهری اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفت که بهره برداری از دستگاه سنجش آلایندگی خودروها، برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی و توسعه واگن ها از جمله این اقدمات است.
وی افزود: اقدامات بعدی نیز تهیه سیاهه انتشاری است که در شرکت کنترل کیفیت هوا در حال انجام است و دانشگاه علم و صنعت عهده دار این کار شده است. طرح بازچرخانی آب و طرح جامع فضای سبز که امسال به جمع بندی می رسد، اتفاق خوبی در حوزه محیط زیست است.
پیرهادی با بیان اینکه شهرداری بودجه خوبی را برای مخازن آب و مواردی از این قبیل پیشنهاد داد که تصویب شد، گفت: افتتاح روز گذشته کاهش 23 درصدی مونوکسید کربن را در مراکز معاینه فنی به دنبال خواهد داشت و اتفاق بسیار خوبی است که توسط دستگاه های به روز رقم می خورد.
وی با بیان اینکه خودروهای گازسوز که پیش از این آلایندگی داشتند توسط دستگاه ها سنجش می شوند، یادآور شد: تهران به عنوان پایلوت برای این اقدام انتخاب شود تا دیگر شهرستان ها نیز دستگاه هایی را برای سنجش آلایندگی ها خریداری کنند.
پیرهادی با بیان اینکه 11 درصد آلایندگی و چهار درصد ذرات معلق به خودروهای پلاک شهرستان است، تصریح کرد: از ریاست شورا و شهرداری تهران تقاضا می کنیم فکری به حال این موضوع کنند. از سویی دیگر موتورسیکلت ها نیز آلایندگی زیادی دارند و بعضاً به اندازه یک کامیون آلایندگی تولید می کنند؛ به طوریکه 10 درصد از ذرات معلق و 21 درصد از آلایندگی به موتورها اختصاص دارد.
وی با اعلام اینکه 37 درصد از خودروها در مراکز معاینه فنی بررسی می شوند و 40 درصد از این دستگاه ها در شهرستان های اقماری معاینه فنی می گیرند و مابقی معاینه فنی دریافت نمی‌کنند، گفت: آلایندگی ها جان شهروندان را در خطر قرار می دهد و تقاضا می کنیم معاینه فنی خودروها با جدیت مورد توجه قرار بگیرد تا شهروندان بتوانند شاهد شهری پاک باشند.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: کاندیداهای انتخابات برنامه های زیست محیطی خود را اعلام کنند. تاکنون شاهد ارائه هیچ برنامه ای از سوی کاندیداها نبوده ایم.
وی با بیان اینکه دوربین های سطح شهر باید اصلاح شوند، اظهار کرد: از سویی دیگر ارائه طرح ترافیک به شهروندان باید منوط به اخذ معاینه فنی باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه گفت: برخی با خودروهای خود شبانه در سطح شهر استراحت می کنند و در ساعات روز کار می کنند که این اختلال ایجاد می کند. پیشنهاد ما این بود که خودروهایی که به تهران می آیند مدت محدودی در شهر حضور داشته باشند. چنین برنامه ای در سایر شهرهای دنیا نیز اجرا می شود و خودروها در مدت مدیدی نمی توانند در سطح شهر مستقر شوند.
مهدی چمران ادامه داد: آلودگی هوا را می توان با این اقدام جبران کرد که خودروهای دارای پلاک تهران تنها در پایتخت می توانند معاینه فنی انجام دهند. امروز خبری از صف های طولانی برای معاینه فنی نیست و شهروندان به راحتی و به صورت الکترونیکی می توانند نوبت دریافت کنند.
وی اضافه کرد: امان از موتور سیکلت ها؛ نه ورود ممنوع و نه هیچ قانونی برای راکبان قابل رعایت کردن نیست و متأسفانه درصد زیادی از مجروحین و جان باختگان در حوادث سطح شهر، موتورسیکلت سواران هستند.
انتهای پیام/

نظر شما