شناسهٔ خبر: 67210493 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سومین کنفرانس و نمایشگاه گردشگری سلامت کشورهای اکو در همدان

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی همدان از میزبانی همدان در برگزاری سومین کنفرانس و نمایشگاه گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو از ۱۳ الی ۱۵ مردادماه امسال در همدان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محسن معصوم علیزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران در سالن جلسات میراث فرهنگی، اظهار داشت: با موافقت دبیرخانه اکو قرار شد کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو با مشارکت و حمایت دستگاه‌های متولی کشوری و استانی در همدان برگزار شود.

وی بیان کرد: اعضای اکو شامل 10 کشور ایران، قرقیزستان، تاجیکستان، پاکستان، ترکیه، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، ازبکستان و افغانستان است و قبرس شمالی نیز عضو ناظر اکو است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی همدان عنوان کرد: دو روز نخست کنفرانس به نشست اعضای اصلی عضو اکو با حضور وزرای گردشگری و بهداشت کشورهای عضو، سفرا و فعالان بخش خصوصی در حوزه گردشگری سلامت این کشورها و مراکز گردشگری سلامت دارای مجوز  اختصاص دارد.

معصوم علیزاده اعلام کرد: نشست‌ و پنل‌های تخصصی با موضوع گردشگری سلامت، نشست‌های BoB از دیگر برنامه‌های این کنفرانس است.

وی با بیان اینکه روز سوم به تور بازدید از جاذبه‌های گردشگری و مراکز درمانی IPD دارای مجوز اختصاص دارد افزود: نمایشگاه تخصصی گردشگری سلامت نیز در حاشیه این کنفرانس برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی همدان، بیان کرد: همدان با توجه به ظرفیت‌های بالا در حوزه گردشگری سلامت، با وجود هفت مرکز درمانی IPD، هشت آژانس مسافرتی دارای مجوز گردشگری سلامت، طبیعت خوب و چهارفصل همدان و مناطق بکر طبیعی به خوبی می‌تواند یکی از مقاصد گردشگری سلامت برای کشورهای همسایه به ویژه کشورهای عضو اکو باشد.

معصوم علیزاده مطرح کرد: در این کنفرانس و از این فرصت پیش آمده برای نشان دادن ظرفیت‌های بالقوه و معرفی استان به اعضای عضو اکو استفاده می‌کنیم تا بتوانیم سهم بیشتری را در این حوزه برای استان جذب کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما